کاهش بار ترافیکی در بزرگراه شهید باقری

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در دیدار عضو شورای شهر در مساجد پایتخت از بررسی‌های میدانی در راستای کاهش بار ترافیکی بزرگراه شهید باقری در سطح محدوده منطقه۸ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸: با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمد آقامیری عضو و رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران و فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸، دیدار مردمی با نمازگزاران مسجد قائم(عج) برگزار شد.

رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران در این نشست مردمی گفت: خدمت به مردم، رفع دغدغه‌ها و رسیدگی به مطالبات شهروندان از اهداف این ملاقات‌ها در سطح مناطق ۲۲گانه است.

وی بعد از گفت‌وگو با شهروندان افزود: ایجاد بوستان و فضای سبز، مراکز معاینه فنی خودرو و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی را به‌عنوان وظایف اصلی شهرداری تهران دانست و ادامه داد: شهرداری تهران از دوره های گذشته تاکنون به وظیفه خود در قبال تأمین سرانه فضای سبز که استاندارد آن  ۱۵ متر برای هر فرد است عمل کرده و سرانه فعلی فضای سبز پایتخت در حال حاضر به 16.5 متر رسیده است.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ در این دیدار بی‌واسطه گزارشی از اقدامات انجام شده در موضوعات ترافیکی به‌ویژه بررسی‌های میدانی با هدف رفع ترافیک بزرگراه شهید باقری در محدوده منطقه و مباحث مربوط به بوستان‌های مادر و کودک را بیان کرد. 

تنهایی شهردار منطقه در مسجد قائم با اشاره به حجم تردد خودروهای عبوری از بزرگراه شهید باقری و ترافیک ایجاد شده در دوربرگردان‌های سلیمانی و باقری گفت: مدیریت منطقه در نظر دارد بعد از بررسی و با هماهنگی‌های لازم با هدف کاهش بار ترافیکی در این بزرگراه این دو دوربرگردان را مسدود و حجم تردد را به سمت میدان شقایق هدایت کند.

حجت الاسلام آقامیری همچنین از هدف گذاری تجهیز ناوگان اتوبوسرانی به ۷۵۰۰هزار دستگاه تا پایان این دوره خبر داد و افزود: سال گذشته در سند تغییر و تحول ۱۸۸۰ دستگاه اتوبوس از دوره قبلی مدیریت شهری تحویل گرفتیم و طی یکسال این عدد به بیش از  ۲۶۰۰ دستگاه اتوبوس در تهران رسیده است و براساس برنامه مدونی که مدنظر مدیریت شهری است، مقرر شده است تا پایان این دوره نسبت به افزایش اتوبوس‌های شهر تهران به بیش از ۷۵۰۰ دستگاه به‌منظور استفاده شهروندان از سیستم حمل‌ونقل عمومی اقدام شود.

انتهای پیام/
 

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۷:۵۲
کد خبر: 33426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =