عرضه کالاهای اساسی ۴۷ درصد در میادین افزایش داشته است/ تامین و عرضه ۲ هزار تن میوه شب عید در میادین

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران گفت: بعد از واقعی‌سازی قیمت‌ها توسط دولت، عرضه کالاهای اساسی ۴۷ درصد در میادین افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار شهر ایوب فصاحت مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره بار شهرداری تهران در نشست خبری  صبح امروز -شنبه ۲۰ اسفندماه ۱۴۰۱- با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار کرد: امسال سال سختی را گذراندیم و تلاطم بازار بسیار زیاد بود. تنش‌هایی هم به ما وارد کرد که با اطلاع رسانی به موقع خبرنگاران و  تامین‌های به موقع از دستگاه‌های ذیربط توانستیم این مشکلات را به حداقل برسانیم. 

وی افزود: این روزها برای سفره مردم حساس است و ماه رمضان و عید نوروز با هم متقارن شده و شرایط را برای ما در بعضی از حوزه ها سخت تر کرده است. 

فصاحت عنوان کرد: مجموعا ۷۹ مورد بهسازی در میادین و همچنین  ۱۰۰ هزار مورد تعمیر داشتیم. اینها فعالیت‌های عمرانی قابل توجهی هست.  ۲۳۰  قطعه زمین را شهرداری‌ها به ما معرفی کردند که ۱۱۶ زمین برای احداث میادین میوه و تره بار به تایید رسید. ممکن است در سال آینده هم این میزان زمین افزایش پیدا کند. ۶ بازار جدید در سال ۱۴۰۱ افتتاح شد. در حوزه تنظیم بازار هم فعالیت‌های خوبی انجام شده است همچنین بعد از واقعی سازی قیمت ها، عرضه کالاهای اساسی ۴۷ درصد در میادین افزایش داشته است.

فصاحت گفت: در  بخش‌هایی نسبت به عرضه گوشت‌ گرم، نقدها و انتقاداتی داشتیم. در تلاشیم هر چه که به نفع سفره مردم باشد، انجام دهیم.

اختلاف قیمت ۳۹درصدی میوه، ۳۸درصدی سبزیجات و۳۱ درصدی موادپروتیینی در میادین نسبت به سطح شهر

فصاحت گفت:  انواع میوه نسبت به سطح شهر تهران با ۳۹ درصد تفاوت عرضه می‌شود و  در بخش سبزیجات این رقم به ۳۸ درصد می‌رسد. ضمن اینکه در بخش پروتئین، اختلاف قیمت محصولات بین ۶ تا ۳۱ درصد نسبت به سطح شهر تهران است.

وی افزود: به دلیل عرضه و قیمت مناسب کالا در میادین، ۲ تا ۳ درصد تورم کالاهای اساسی در سطح شهر تهران نسبت به سطح کشور کمتر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با اشاره به فعالیت ۲۷ شرکت دانش‌بنیان و همکاری آنها با مجموعه این سازمان گفت: در این زمینه نیز شورای شهر تهران همکاری مناسب و خوبی داشته است. انشاءالله با انجام کارهای مطالعاتی اقدامات مدنظر در میدان مرکزی میوه و تره‌بار انجام خواهد شد. 

احداث سردخانه در میدان میوه و تره‌بار مرکزی با اخذ مجوز از شورای شهر

فصاحت در مورد  احداث سردخانه در میدان میوه و تره‌بار مرکزی هم گفت: با این اقدام ما می‌توانیم با دپوی محصولات مورد نیاز شهروندان، شرایط خوبی را در توزیع محصولات در سطح شهر تهران داشته باشیم. در این زمینه به دنبال اخذ مجوزات لازم از شورای شهر تهران هستیم. 

وی به افتتاح پایانه صادراتی ویژه در میدان مرکزی میوه وتره‌بار اشاره کرد: این مسئله نیز از مواردی است که به‌صورت جد از سوی سازمان میادین میوه و تره‌بار پیگیری می‌شود و می‌تواند گام مهمی را در عرضه محصولات در سطح شهر تهران داشته باشد. 

فصاحت خاطرنشان کرد: در  زمینه  تامین میوه شب عید، هماهنگی‌های لازم با وزارت جهاد کشاورزی و اتحادیه‌های مربوطه انجام شده و مشکلی وجود ندارد. ما تلاش خواهیم کرد شرایط خوبی را در عرضه محصولات میوه شب عید داشته باشیم. 

سازو کار تامین ۲ هزار تن میوه شب عید در دستور کار

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران افزود: سازو کار تامین ۲ هزار تن میوه شب عید در دستور کار قرار گرفته به طوری که ۸۰۰ تن از قبل تامین شده، ۱۲۰۰ تن به زودی تامین می شود و مشکلی در زمینه تامین عید نوروز نخواهیم داشت. در همین زمینه قیمت پرتقال هم‌اکنون ۱۵، ۱۶ هزار تومان و سیب با قیمت ۲۵ ، ۲۶ هزار تومان در سطح میادین میوه و تره‌بار توزیع می شود و برنامه‌ریزی ما این است که میوه شب عید کمتر از این قیمت عرضه کنیم. 

وی افزود: در تاریخ‌های ۲۳ و ۲۴ اسفند عرضه تنظیم بازاری و در تاریخ‌های ۲۶ ، ۲۷  و ۲۸ اسفند ادامه عرضه میوه تنظیم بازاری در شب عید را خواهیم داشت.

فصاحت خاطرنشان کرد: در حوزه سیب زمینی، گوجه و پیاز برای تنظیم بازار فعالیت مهمی انجام شد که اگر ورود ما نبود سفره مردم دچار آسیب جدی می‌شد. در مدت  سه ماه در حوزه تنظیم بازار با توجه به عدم ثبات قیمت‌ها اقدامات جدی توسط ما صورت گرفت و در هر مکانی که دولت نیازمند کمک بود ورود قاطعی داشتیم.

وی همچنین در خصوص عرضه محصولات میادین میوه و تره‌بار در ایستگاه های مترو گفت: در این زمینه نیز در ۳۱ ایستگاه مترو میوه عرضه می‌شود. در سال های بعد بنا داریم که توزیع میوه را در ایستگاه‌های مترو  گسترش بدهیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران همچنین به عرضه مرغ در میادین شهرداری پرداخت و تاکید کرد: تعیین قیمت سقف و کف در مورد فروش مرغ با بخش پشتیبانی امور دام جهاد کشاورزی است.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۷
کد خبر: 33493

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =