کاشت نهال در تپه شماره یک میدان آزادی

آئین کاشت نهال به مناسبت گرامیداشت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی با یاد شهدای والا مقام میهن اسلامی، با حضور شهردار منطقه ۹، سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران، مدیر شبکه جام جم، مدیرکل دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت‌های اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان تهران، جمعی از خانواده شهدا و مدیران شهری در تپه شماره یک میدان آزادی انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹، سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با بیان خبر کاشت نهال در تپه شماره یک میدان آزادی، گفت: توسعه فضای سبز در منطقه ۹ از جمله دغدغه های جدی مدیریت شهری است و روز درختکاری فرصت مناسبی است تا با مشارکت شهروندان این مهم محقق شود.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به فرموده پیامبر اکرم(ص) که هر کسی که درخت بکارد و از حاصل آن درخت استفاده شود  به میزان آن برای شخص صدقه منظور می شود، افزود: سنت حسنه کاشت درخت که هر ساله در واپسین روزهای سال انجام می شود کمک شایانی به حفظ محیط زیست و طبیعی اطرافمان می کند که می بایست به فضای سبز پیرامون توجه ویژه داشته باشیم و با برنامه ریزی‌های انجام شده، امسال نیز نهضت کاشت درختان در دستور کار قرار دارد.

در ادامه حلیا سادات حسینی سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران اظهار داشت: درخت به عنوان یکی از شاهکارهای خلقت  که علاوه برآبادانی و زیبایی، گره گشایی محیط زیست شهری  در راستای مقابله با آلودگی و تلطیف هوا در کلان شهری همچون تهران است.

 وی افزود: از ۱۵ تا ۲۱ اسفند ماه که به مناسبت هفته منابع طبیعی با شعار " درخت برای زندگی، با هم بکاربم برای ایران سرسبز، ایران قوی " نامگذاری شده، هر روز از این هفته با یک شعار نهضت ملی و استفاده از ظرفیت مردمی امنیت زیستی اهمیت پیدا کرده است.

سرپرست اداره کل محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران در خاتمه تاکید کرد: با اجرای برنامه هایی از این دست که در راستای فرهنگ سازی و ارتقا فرهنگ کاشت درخت و مطابق با منویات مقام معظم رهبری است، امیدواریم تا این موهبت الهی به کمک ما برای لطافت بیشتر هوای شهر تهران بیاید.

ذکر این نکته لازم است مراسم کاشت نهال با غرس ۵۰ اصله نهال غیرمثمر به یاد شهداء منطقه ۹ در تپه شماره یک میدان آزادی و با حضور خانواده این عزیزان انجام شد.
 

توزیع ۹۵۰۰ نهال مثمر رایگان در غرب تهران

در ادامه گسترش نهضت درختکاری و همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری اداره فضای سبز منطقه ۹ نسبت به کاشت ۹۵۰۰ اصله نهال مثمر رایگان در بین شهروندان در بوستان های آزادی و فتح اقدام می کند.

امیر تاجری معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه با اعلام این خبر گفت: اداره فضای سبز منطقه در بازه زمانی ۱۵ الی ۲۱ اسفند ماه نسبت به برگزاری نهضت درختکاری در غرب پایتخت اقدام کرده است که در این راستا نسبت به توزیع ۹۵۰۰ اصله درخت مثمر در بین شهروندان منطقه ۹ در بوستان‌های آزادی و فتح اقدام خواهد شد.

وی افزود: به این منظور و در هفته درختکاری روزانه ۱۰۰۰ اصله درخت مثمر اهدا می‌شود، ضمن اینکه تاکنون تعداد ۱۸۰ اصله غیر مثمر در معابر منطقه ۹ و همچنین تعداد ۱۲۰ اصله درخت مثمر از طریق سامانه ۱۳۷ در منازل شهروندان غرب پایتخت کاشته شده است.

انتهای پیام/

۲۰ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 33512

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 12 =