تجهیز کتابخانه‌های کودک و نوجوان مناطق جنوبی شهر تهران

مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تجهیز بخش کودک و نوجوان برخی از کتابخانه‌های سازمان با اولویت مناطق جنوبی و کم‌برخوردار شهر تهران خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر؛ عباس باباخانیان، مدیر امور کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران از تجهیز بخش کودک و نوجوان برخی از کتابخانه‌های سازمان با اولویت مناطق جنوبی و کم‌برخوردار شهر تهران خبر داد و افزود؛ با توجه به لزوم پرورش عادت به مطالعه در جامعه از دوران کودکی و نوجوانی و نیز جذب گروه سنی یادشده به کتابخانه‌ها از طریق فضاسازی و شاداب‌سازی ویژه این قشر، تجهیز کتابخانه‌های کودک و نوجوان در مناطق ۲۲ گانه، مورد توجه جدی این سازمان قرار گرفته است. 

وی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی نقش کلیدی در ترغیب و ترویج عادت به کتاب‌خوانی در کودکان و نوجوانان دارند و می‌توانند با ارائه الگوهای صحیح، به حضور بیشتر و پررنگ‌تر این گروه‌های سنی در محیط کتابخانه، کمک کنند.

در این راستا، با استفاده از ظرفیت‌های داخلی سازمان و بهره‌مندی از مشارکت‌های جذب شده، به‌ تازگی «کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان آفتابگردان» در فرهنگ‌سرای انقلاب اسلامی با مساحتی بالغ بر ۳۰۰ مترمربع، به قفسه کتاب و میز و صندلی مطالعه ویژه کودکان تجهیز و  مورد بهره‌برداری قرار گرفت. همچنین بخش کودک و نوجوان «کتابخانه‌ امامزاده یحیی (ع)» واقع در منطقه ۱۲ و «کتابخانه‌های شیخ صدوق و ۱۳ آبان» در منطقه ۲۰ تجهیز شدند، ضمن اینکه راه‌اندازی کتابخانه‌های ویژه کودکان و نوجوانان و همچنین به‌روزرسانی منابع و تجهیزات سایر کتابخانه‌ها، در دست پیگیری و اجرا می باشد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به شبکه کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به آدرس Tlibrary.tehran.ir مراجعه کرده و یا با شماره ۹۶۶۵۳۴۶۲ تماس حاصل کنند.

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۸
کد خبر: 33606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 13 =