رقابت‌های قهرمان شهر، الگویی موفق از توسعه ورزش را به نمایش گذاشت

رحیم زارع رییس کمیته فوتبال مجلس شورای اسلامی، برگزاری رقابت های ورزشی در دل محلات تهران را الگویی موفق در زمینه توسعه ورزش شهروندی و همگانی برشمرد و تأکید کرد: برگزاری این رقابت‌ها، یک استراتژی برای ایجاد سلامت در جامعه و کاهش هزینه‌های درمانی است که باید به عنوان الگویی کارآمد به سراسر کشور تسرّی یابد.

به گزارش شهر روابط عمومی سازمان ورزش شهرداری تهران، عضو کمیسیون اقتصادی و فراکسیون ورزش مجلس با اشاره به کارنامه قابل دفاع شهرداری تهران در عرصه ورزشی، از توجه این نهاد به ورزش بانوان نیز تقدیر کرد و گفت: یکی از راه‌های نهادینه کردن ورزش در میان خانواده‌های ایرانی، توجه به ورزش بانوان است. تخصیص فضاهای ورزشی به این قشر(سالن‌های الزهرا) نشان می‌دهد که تصمیم گیران به درستی هدفگذاری کرده‌اند و همین توجه بوده که باعث شده استعدادیاب‌ها در مرحله پایانی مسابقات قهرمان شهر حاضر شوند و چهره‌های برتر ورزش بانوان را به اردوهای انتخابی تیم‌های ملی دعوت کنند.

زارع در بخش دیگری از اظهارات خود، تأکید کرد: توجه به ورزش همگانی نه تنها یه ایجاد نشاط و پویایی در جامعه می‌انجامد بلکه راهکاری در جهت کاهش هزینه‌های درمانی است که بخش اعظمی از بودجه کشور را به خود اختصاص داده است که به این ترتیب می تواند به حئداقل برسد؛ راهکاری که کشورهای توسعه یافته نیز از آن بهره می برند.

وی برگزاری رقابت‌های ورزشی در محلات را یک استراتژی برای دستیابی به اهداف متعدد برشمرد و تصریح کرد: استمرار رقابت هایی نظیر قهرمان شهر در سطحی چنین گسترده که صدها هزار شهروند را درگیر خود کرده بود، باید در تمام نقاط کشور اجرایی شود. در واقع این استراتژی حاکمیتی است که باید در راستای محقق شدن اهداف مختلف در بخش‌های اجتماعی و اقتصادی به کار گرفته شود.

سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه، بر حمایت قوه تقنینی کشور از ورزش همگانی صحه گذاشت و خاطر نشان ساخت: مجلس از تمام طرح‌های عملیاتی که در راستای توسعه ورزش همگانی و شهروندی باشد، حمایت می‌کند و ضمن استفاده از ظرفیت خود برای رفع هر نوع خلاء قانونی در این راستا آمادگی کامل دارد.

عضو فراکسیون ورزش مجلس یازدهم در پایان از اقدامات سازمان ورزش شهرداری تهران به عنوان متولی ورزش شهروندی پایتخت تقدیر کرد و گفت: امیدوارم این تجربیات موفق و گرانسنگ، با تمام کلاشنهرهای کشور به اشتراک گذاشته شود و به تدریج در تمام کشور شاهد اجرای برنامه‌هایی همچون قهرمان شهر باشیم.

انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 33612

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 2 =