نوزادان تهرانی صاحب درخت شدند

همزمان با روز شهید و هفته منابع طبیعی، ۲۵ درخت به یاد سه شهید و نوشهروندان متولد اسفند ماه با عنوان «نفس‌های تازه شهر» در بوستان «بهشت مادران» غرس شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد؛ با حضور سید محمدحسین حجازی، مدیر منطقه فرهنگی و گردشگری عباس‌آباد، علی محمد مختاری، مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران، حمید جوانی، شهردارمنطقه ۳، شهرام کرمی، مدیر فرهنگی، هنری منطقه ۳ و رییس فرهنگسرای ارسباران و جمعی از خانواده شهدا، همزمان با روز شهید، اولین درخت به یاد شهیده زهرا چشم‌براه و دومین درخت‌ به یاد شهیدان سعید و مجید چشم‌براه غرس شد.

در ادامه برنامه «نفس‌های تازه شهر»، درخت‌هایی نیز به اسم «سامیه قربانی پورفرد»، «رادین زرگر»، «فاطمه رقیه طحانی»، «رادمان آذرنژاد»، «آراد شافعی» و نوشهروندان دیگر غرس شد.

در بخشی از این مراسم که صبح روز ۲۲ اسفندماه در بوستان بهشت مادران برگزار شد، مریم اردبیلی، مدیرکل امور بانوان شهرداری تهران بیان کرد: «سعی می‌کنیم تولد نوشهروندان جدید شهرمان را با نشاندن نهال در خاک و ماندگار کردن فضای زیست و محیطزندگی‌مان گره بزنیم چرا که دوست داریم زلف نوشهروندان‌مان با طبیعت گره بخورد. »

او با بیان اینکه سال گذشته برای ۱۲۰۰ نوشهروند در تهران نهال کاشته شد، اظهار امیدواری کرد: «این امر امسال نیز پرقدرت‌تر ازپارسال ادامه پیدا کند و ما هر ساله درخت‌های جدیدی به تعداد متولدین اسفند و فروردین ماه اضافه کنیم. نکته جالب توجه اینکه بسیاریاز خانواده‌هایی که سال گذشته به یاد فرزندانشان درخت کاشته شد، به همان درختان در بوستان‌ها سر می‌زنند. امیدوارم نسل ایران ومحیط زیست ایران پر خیر و برکت و جاودانه باشد. »

حسین نظری، معاون شهردار تهران نیز در این مراسم طی سخنان کوتاهی گفت: «کاشت ۱۲۰۰ نهال از سال گذشته به اسم نوزادان موجب به جا گذاشتن اثرات مثبت اجتماعی شد، همچنین امسال ۱۵۰۰ هکتار به کمربند سبز تهران اضافه می‌شود و من دست تک تک باغبانان و کارگران فضای سبز را می‌بوسم»

در مراسم «نفس‌های تازه شهر» گروه کودکان و نوجوانان «شمیم یاس تهران» قطعاتی از جمله قطعه‌ای در مدح حضرت مهدی (عج) اجرا کردند.
انتهای پیام/

۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر: 33654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 4 =