تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر از اولویت‌های کاری اداره کل سرمایه انسانی

مدیر کل سرمایه انسانی شهرداری تهران با اشاره به اجرایی‌شدن قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در شهرداری تهران از ادامه روند تبدیل‌وضعیت کارکنان حجمی دارای شرایط ایثارگری در چهارچوب دستورالعمل ابلاغی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی اداره کل سرمایه انسانی شهرداری تهران، اکبر مردانی مدیر کل سرمایه انسانی با اعلام خبر فوق گفت: حسب دستور شهردار محترم تهران و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغی و بخشنامه سازمان اداری و استخدامی کشور مبنی بر اجرای بند (د) تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، طی سال گذشته تبدیل وضعیت استخدامی مشمولین ماده ۲۱ قانون جامع خدمت‌رسانی به ایثارگران در دستور کار قرار گرفت و روند تغییروضعیت نیروهای ایثارگر قراردادی به رسمی طبق قانون در حال انجام است.

مردانی با اشاره به نگاه ویژه و تاکیدات معاون محترم برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه‌انسانی و امور شورا در این خصوص؛ تبدیل وضعیت استخدامی نیروهای ایثارگر حجمی را از اولویت‌های کاری اداره کل سرمایه انسانی برشمرد و اضافه کرد: پیگیر تغییر وضعیت همکاران گرامی تا حصول نتیجه هستیم.

وی درباره تبدیل‌وضعیت نیروهای حجمی شرکت خودرو سرویس‌شهر به رأی صادره از سوی دیوان عدالت اداری مبنی بر عدم شمول این افراد از بخشنامه مذکور اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای احقاق‌حق کارکنان ایثارگر شرکت خودرو سرویس شهر و رفع موانع قانونی جلسات متعددی با نمایندگان افراد موصوف برگزار شد.

مدیرکل سرمایه انسانی توضیح داد: این مهم با محوریت سازمان بازنشستگی و با همکاری مرکز حقوقی شهرداری تهران و نمایندگان شرکت مذکور در حال پیگیری است و پس از اخذ نتیجه در دستور کار این اداره کل قرار خواهد گرفت و در سال آتی اقدام لازم صورت می‌گیرد.

مردانی در ادامه با تاکید بر لزوم رفع ابهامات در خصوص مناقصه‌ای و یا مزایده‌ای بودن قرارداد نیروهای ایثارگر حجمی سازمان مدیریت پسماند، افزود: کارگروهی با حضور صاحب‌نظران و متخصصان مربوطه برگزار و وضعیت شمول قراردادهای مزایده‌ای این نیروها به‌ویژه آموزشگران و متصدیان غرف شاغل در حوزه پسماند مناطق ۲۲گانه بررسی شد و اینک جهت اخذ پاسخ استعلام از نهادهای ذی‌ربط در حال پیگیری هستیم.

به گفته وی، پس از اخذ نظرات واصله، نتیجه جهت اتخاذ تصمیم به معاون محترم برنامه‌ریزی توسعه سرمایه انسانی و امور شورا اعلام و اقدامات لازم در سال آینده صورت خواهد پذیرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: تغییر وضعیت استخدامی کلیه نیروهای حجمی که پرونده‌ی‌ آن‌ها تکمیل‌شده، پس از وصول نظریه‌های مربوطه از شرکت شهر سالم و هیئت مرکزی گزینش انجام می‌شود.

مدیر کل سرمایه انسانی خاطرنشان ساخت: فرآیند تبدیل‌وضعیت استخدامی کارکنان دارای شرایط ایثارگری با قرارداد حجمی که از بهمن‌ماه سال ۱۴۰۰ دارای سابقه‌کار به‌صورت تمام وقت می‌باشند کمافی‌سابق در سال آتی نیز ادامه خواهد داشت.

مردانی در پایان یادآور شد: تاکنون ۳۶۲ نیروی ایثارگر حجمی از بخشنامه مذکور بهره‌مند و تبدیل وضعیت شدند و بر این اساس ۲۴۳ حکم کارگری و ۱۱۹ مجوز برای نیروهای حجمی سازمان‌ها و شرکت‌ها صادر شده‌ است.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 33657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =