آماده باش برای مقابله با دست اندازی سودجویان به اراضی حریم پایتخت

مدیرکل حریم شهر تهران، برنامه های ویژه این اداره کل را در قالب "طرح آمد بهار جان‌ها" به منظور حفاظت و صیانت از اراضی حریم پایتخت در ایام نوروز ۱۴۰۲ تشریح کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران، علی اکبر فسایی درخصوص "طرح آمد بهار جان ها" که به مناسبت استقبال از بهار و ماه مبارک رمضان با مشارکت آگاهانه مردم و در راستای تحقق شعار "تهران، کلانشهر الگوی جهان" اجرایی می شود، گفت: از آنجاییکه برخی سود جویان از فرصت تعطیلات ایام نوروز برای دست‌اندازی به حقوق بیت المال از طریق تصرف اراضی واقع درحریم شهر، سوء استفاده کرده و اقدام به ساخت و سازهای غیر مجاز می‌کنند، طی بخشنامه‌ای به شهرداری‌های مناطق دارای حریم تکلیف شده است تا به منظور برخورد همه جانبه با تخلفات احتمالی، نسبت به تقویت عاملین و عناصر موثر برای حفظ و صیانت از حریم در هماهنگی با سایر دستگاه‌های موثر، بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی اقدام کنند. در همین راستا، هرگونه عملیات ساختمانی و عمرانی از ۲۵ اسفند ماه سال جاری تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ در حریم پایتخت، غیرقانونی است.

فسایی با اشاره به این نکته که اراضی حریم مانند ریه‌های تنفسی شهر عمل می‌کند، تصریح کرد: پاکسازی این اراضی از هرگونه آلودگی می‌تواند به بهبود فرایندهای زیست محیطی پایتخت کمک کند، به همین منظور، اداره کل حریم شهر تهران با همکاری شهرداری‌های مناطق دارای حریم و هماهنگی سایر دستگاه های ذیمدخل، اجرای طرح جهادی پاکسازی و نگهداشت حریم را از نیمه اسفندماه ۱۴۰۱ آغاز کرده است.

وی ادامه داد: در این بخشنامه، به شهرداری های مناطق دارای حریم تاکید شده است تا در امر پاکسازی مبادی ورودی شهر تهران و اراضی حریم از زباله، لایروبی انهار موجود به منظور پیشگیری از وقوع سیلاب، جمع آوری خاک و نخاله‌های رها شده در عرصه حریم، شستشو و رنگ آمیزی گارد ریل ها و المان‌های شهری، پاکسازی دیواره‌ها، رفع موانع بصری و رسیدگی به فضای سبز ورودی‌ها، همچنین پاکسازی رود دره‌ها از زباله ها و.. اقدام کنند.

مدیرکل حریم شهرداری تهران همچنین با تاکید بر ضرورت احیاء و رونق گردشگری در حریم شهر، گفت: پیرو جلسه مشترک با ستاد گردشگری شهرداری تهران، مقرر شده است، اقدامات موثری توسط شهرداری های مناطق دارای حریم، به منظور جذب گردشگر و آشنایی شهروندان با پتانسیل های حریم در ایام نوروز صورت گیرد.

انتهای پیام/

۲۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۵
کد خبر: 33696

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 13 =