افتتاح ایستگاه‌ مترو نجات الهی؛ شهریور/ آغاز عملیات اجرایی مسیر طبیعت سال آینده

شهردار منطقه ۶ گفت: مسیر طبیعت تکمیل‌کننده مسیر پل طبیعت است و از بلوار آفریقا شروع و به اسدآبادی می رسد و در ادامه تا برج میلاد ادامه پیدا می کند و در سال ۱۴۰۲ شروع عملیات اجرایی آن را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار شهر، رضا محمدی شهردار منطقه ۶ در نشست خبری خود که صبح امروز - چهارشنبه ۲۴ اسفند ۱۴۰۱- برگزار شد، اظهار کرد: ۵ ایستگاه مترو در محدوده منطقه ۶ داریم که از سال ۹۷ کارگاه آنها تعطیل بود و عملا خط ۶ نمی توانست خدمات ‌کاملی ارائه دهد. با پیگیری های انجام شده بزرگترین مشکل که بحث تامین منابع بود با پشتیبانی موضوع توسط منطقه حل شده و از محل درآمدهای مازاد بر تعهد، برای تکمیل مترو استفاده و حدود ۱۳۰۰ میلیارد تومان در ۴ماه و نیم اخیر به مترو کمک کردیم. تا پایان سال در خط ۶ مترو بخشی از مسیری که باقیمانده بود افتتاح می شود و ۹.۵ کیلومتر به خط ۶ اضافه می شود. از ۵ ایستگاه ذکر شده در منطقه ۶ به جز ایستگاه نجات الهی، ۴ ایستگاه‌ دیگر بهره برداری می شوند. در واقع ایستگاه های تقاطع فاطمی کارگر، لاله، تقاطع هفت تیر و تقاطع میدان ولیعصر افتتاح می شوند و ایستگاه‌ نجات الهی برای شهریور ۱۴۰۲ افتتاح می شود.

وی افزود: ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۶ به عنوان ایستگاه محیط زیستی مطرح است که برق مجموعه ورودی ها و سالن ایستگاه از طریق پنل های خورشیدی تامین می شود و دفع زباله و بازیافت در آن به گونه ای انجام می شود که در واقع آن را به صورت نمادین به عنوان ایستگاه محیط زیستی اعلام کردیم.

محمدی در خصوص ساخت و بازسازی همراه سرای بیماران و آخرین وضعیت آن در منطقه ۶ هم توضیح داد: ظرفیت زیادی از نظر مراکز درمانی و بیمارستان های جنرال در منطقه ۶ وجود دارد که عمده مراجعه کنندگان آنها از شهرستان ها هستند که محلی برای استقرار ندارند. بحث همراه سرا در چند سال گذشته مطرح شد و اولین همراه سرا در کنار بیمارستان امام (ره) ایجاد شد که البته کفاف نمی داد و در چندماه اخیر حدود ۱۰۰ چادر در اطراف مراکز درمانی وجود داشت. بر همین اساس در این چند ماه ظرفیت های همراه سرای موجود را اضافه کردیم.

شهردار منطقه ۶ تصریح کرد: درخصوص احداث همراه سرایی که حدود ۱۲۰ خدمت هتلینگ مناسب ارائه می دهد بحث زمین و پروانه آن را شهرداری متقبل شده که در ضلع جنوب بیمارستان امام (ره) و خیابان امیرلویی قرار دارد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت پروژه مسیر طبیعت در این منطقه توضیح داد: مسیر طبیعت یک کلان پروژه است که سالهاست بحث آن مطرح شده و تملکات آن نیز صورت گرفته و حدود ۴ ملک وجود دارد که مذاکره برای تملکات آن در حال انجام است. این پروژه تکمیل کننده مسیر پل طبیعت است و از بلوار آفریقا شروع و به اسدآبادی می رسد و در ادامه تا برج میلاد ادامه پیدا می کند. در سال ۱۴۰۲ برای‌ آن اعتبار و بودجه دیدیم. مطالعات آن به اتمام رسیده و در سال آینده شروع عملیات اجرایی آن را خواهیم داشت.

وی در ادامه این نشست درباره پروژه پمپ بنزین های کوچک مقیاس در منطقه ۶ گفت: حدود ۵ ظرفیت برای این موضوع در منطقه پیشنهاد دادیم و به دنبال جانمایی آنها هستیم. در حال حاضر در شهرک والفجر قرارداد این پمپ بنزین کوچک مقیاس منعقد شده که در خرداد ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد و یک مورد دیگر آن را در محدوده خیابان کارگر پیشنهاد دادیم که هنوز قطعی نشده است.

محمدی در باره موضوع پساب و استفاده از تصفیه خانه شهرک غرب برای منطقه ۶ اظهار کرد: استان تهران بعد از استان سیستان و بلوچستان فقیرترین استان از لحاظ سرانه آبی نسبت به جمعیت است و برای استفاده از ظرفیت تصفیه خانه شهرک غرب در چند ماه اخیر لوله کشی آن انجام شده که از تصفیه خانه وارد شبکه و رینگ آبیاری منطقه شده و برای اوایل سال آینده افتتاح می شود. حدود ۷۰ درصد آبیاری فضای سبز منطقه را پوشش می دهد که حدود ۱۲.۵ میلیارد تومان برای آن هزینه کردیم.

شهردار منطقه ۶ در ادامه بیان کرد: ۵ گود پرخطر و بحرانی در منطقه وجود داشت که یک مورد آن گود ۶۴ اسدآبادی متعلق بانک تجارت بود که ۸ سال تعیین تکلیف نشده بود و در حال حاضر کارگاه آن شروع و پروانه شهرسازی این پروژه صادر شده و کار را شروع کردند. همچنین در خیابان شهید قرنی یک گود دیگر وجود داشت که در حال رفع خطر آن با پرکردن توسط خاک و نخاله هستیم .

وی در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت طرح توسعه دانشگاه تهران عنوان کرد: این موضوع به شورای عالی شهرسازی بر می گردد و یکی از موضوعاتی است که مورد پیگیری شهروندان است و امیدواریم بتوانیم در سه ماهه اول سال ۱۴۰۲ ابلاغ مصوبه شورای عالی شهرسازی آن را بگیریم.

محمدی درباره ایجاد پارکینگ در منطقه ۶ نیز گفت: یک میلیون و سیصد هزار نفر، میزان تردد روز و ۳۰۰ هزارنفر نیز جمعیت شب منطقه ۶ است. تولید ترافیک در این منطقه بسیار بالا است، بنابراین ظرفیت پارکینگ های طبقاتی منطقه حداقلی است. برای حل این مشکل به سراغ مجموعه های حاکمیتی و دولتی رفتیم، از جمله اینکه تفاهم نامه ای منعقد شده و بیمارستان شریعتی حدود ۵ هزار متر زمین را در اختیار قرار می دهد که بخشی از آن پارکینگ عمومی است و در اختیار مردم قرار می گیرد، این محدوده دو هزار ظرفیت پارکینگ ایجاد می کند و این تفاهم نامه تا پایان امروز به سازمان حمل و نقل شهرداری ابلاغ می شود و از خرداد ۱۴۰۲ کار آن شروع می شود، همچنین بیمارستان امام (ره) نیز حدود ۶۰۰ تا ۷۰۰ ظرفیت پارکینگ در اختیار ما می گذارد که از زمین آنها استفاده می کنیم و علاوه بر این از ظرفیت دانشگاه تربیت مدرس نیز برای ایجاد پارکینگ طبقاتی استفاده خواهیم کرد؛ در منطقه مساله ای به نام حذف پارکینگ در مجوزهای ساخت وساز نداریم و منابع حاصل از آن را به سمت تامین پارکینگ هدایت می کنیم و منابع مالی پارکینگ های ذکر شده را از این طریق تامین خواهیم کرد.

شهردار منطقه ۶ در پاسخ به این پرسش که در چند ماه اخیر چه میزان از بدهی دوایر دولتی به شهرداری این منطقه وصل شده توضیح داد: در این خصوص مکاتباتی انجام می دهیم تا از طریق اوراق نفتی بدهی های دوایر دولتی به شهرداری منطقه تسویه شود که حدود ۳۵۰ میلیارد تومان آن در فرایند تسویه است.

وی درباره بحث درامد شهرداری منطقه ۶ و میزان تحقق آن نیز گفت: نسبت به پارسال درآمد ما ۵ برابر شده و حدود ۴ هزار میلیارد تومان در حدود ۵ ماه اخیر درآمد داشتیم که البته به هیچ عنوان تراکم فروشی نکردیم و به خدمات هفت گانه شهر برای کسب این درآمد تعرض نشده است و همچنین هزار میلیارد تومان به صندوق تأمین پارکینگ تزریق می کنیم .

محمدی در خاتمه درباره وضعیت های ناایمن منطقه ۶ خاطرنشان کرد: ۵ ساختمان در کمیته ایمنی منطقه به عنوان ساختمان های بحرانی دیده شد و پیگیری کردیم و با مالک آنها جلسات متعددی برگزار کردیم و توانستیم بحث های آتش نشانی و ایمنی آن را انجام دادیم و این ساختمان ها را از حالت بحرانی خارج به یک سطح پایین‌تر یعنی به سطح ساختمان های ناایمن رسیدند و این مسأله در منطقه همچنان در حال پیگیری است.

انتهای پیام/

ادامه دارد....

۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 33756

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =