اولین گروه اتوبوس‌های جدید کی وارد پایتخت می‌شود؟

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: بر اساس آنچه اعلام شده قرارداد خرید دو هزار دستگاه اتوبوس منعقد شده که می‌توان امیدوار بود هفت تا هشت ماه پس از آغاز سال جدید، این اتوبوس‌ها وارد ناوگان شود.

سید جعفر تشکری هاشمی در گفت و گو با خبرنگار شهر، در خصوص روند ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی تهران، اظهار کرد: در تأمین اتوبوس یا واگن مترو، شرایط اینگونه نیست که تولیدکنندگان تولید انبوه داشته و در انتظار مشتری باشند بلکه به سفارش خریدار اقدام به تولید می کنند؛ لذا تأمین اتوبوس نیاز به انعقاد قرارداد دارد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: بر اساس آنچه اطلاع داده شده قرارداد برای خرید دو هزار دستگاه اتوبوس با دو تولیدکننده منعقد شده و می توان امیدوار بود که هفت تا هشت ماه پس از آغاز سال شاهد ورود این اتوبوس‌ها باشیم.

وی ادامه داد: در مجموع بین ۶ تا ۹ ماه زمان می‌برد تا سازنده پس از انعقاد قرارداد، محصول خود را در بازار و بین خریداران توزیع کند؛ بنابراین پیش بینی ما این است که در سال ۱۴۰۲ بخش اعظمی از اتوبوس‌ها وارد شود و برای مابقی نیز باید قراردادها به مرحله انعقاد برسد.

تشکری هاشمی همچنین تصریح کرد: حتی اگر تأمین اتوبوس‌ها به سال ۱۴۰۳ نیز برسد باید در ابتدای سال ۱۴۰۲ قراردادها نهایی شود و امیدواریم بخش عمده ‌ی از قراردادها در طول سال منعقد شود.

وی با اعلام اینکه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای جایگزینی خودروهای تاکسی و ون در بودجه پیش‌بینی شده است، یادآور شد: اگر قاعده را بر کمک ۷۵ درصدی دولت و سهم ۲۵ درصدی شهرداری که پرداخت شده، بگذاریم با رقم هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی می توان پنج هزار ون خریداری کرد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: با توجه به اینکه خرید وسایل حمل و نقل عمومی در بودجه مصوب شده با سماجت و جدیت از شهرداری پیگیری خواهیم کرد که این قراردادها را به فوریت به سازندگان داخلی منعقد کنند و حتی اگر سازندگان داخلی نیز نمی توانند تولید کنند باید از خارج کشور از تأمین کرده و وارد کنند؛ لذا تولید داخلی و واردات از طریق خودروسازان را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به نظر می‌رسد هنوز مشکل شماره‌گذاری ون‌هایی که اخیراً رونمایی شد، برطرف نشده و امیدواریم اختلافی که بین وزارت کشور و سازنده وجود دارد، برطرف و ون‌ها وارد ناوگان شود.

انتهای پیام/

۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
کد خبر: 33777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 6 =