بررسی چالش فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهرداری تهران در منطقه۱۱

معاون مالی و اقتصاد شهری منطقه۱۱ از برگزاری نشست مدیران سرمایه گذاری شهرداری تهران به میزبانی این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۱۱؛ حسینعلی فتحی معاون مالی و اقتصاد شهری این منطقه اعلام کرد:به منظور بازبینی روش های موجود سرمایه گذاری به منظور بررسی فرصت های سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ و رفع مشکلات و موانع موجود در جهت جذب و ایجاد انگیزه لازم برای حضور سرمایه گذاران در پروژه های مشارکتی، چهارمین جلسه مشترک مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری تهران با مدیران ادارات سرمایه گذاری مناطق ۲۲ گانه در ساختمان شهرداری منطقه ۱۱ در حضور شهردار این منطقه برگزار شد. 
 او افزود:طی این نشست شهردار منطقه ۱۱ با اشاره به اهمیت سرمایه گذاری، جذب سرمایه بخش خصوص را به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر جهت تامین منابع مالی شهرداری تهران برشمرده و خواستار بازبینی فرایند های موجود در حوزه تصمیم گیری و تصمیم سازی در زمینه جذب سرمایه های بخش خصوصی شدند. 
سید محمد موسوی شهردار منطقه۱۱ در این نشست ضمن برشمردن شاخص های مختلف در حوزه جذب سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی، به اهمیت سرعت در فرایند پروژه های سرمایه گذاری پرداختند و گفت: یکی از دلایل عدم توفیق اداره های سرمایه گذاری مناطق در جذب سرمایه علاوه بر وضعیت کلی اقتصاد؛ زمان بر بودن فرایند های اداری است و باید بازبینی شود.
او طولانی شدن سیر مراحل کارشناسی پروژه ها، انتخاب سرمایه گذار و نهایتا انعقاد قرارداد با آنها را یکی از مهمترین چالش های موجود در حوزه سرمایه گذاری معرفی کرد و بیان داشت: فرایند های موجود گاها آنقدر زمان بر می شوند که پروژه ها توجیه مالی و اقتصادی خود را از دست می دهد و این موضوع باعث کاهش انگیزه سرمایه گذاران جهت همکاری با مدیریت شهری می شود.  
مناطق باید فرصت های سرمایه گذاری را به سرمایه گذاران معرفی کنند و موانع اصلی پیش روی جذب مشارکت بخش خصوصی تلاش و تمرکز کنند.
در ادامه این نشست؛ فتحی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری منطقه ۱۱ ضمن ارائه گزارش عملکرد اداره سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی منطقه در سال ۱۴۰۱، به شناسیایی بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال فرصت سرمایه گذاری در محدوده منطقه یازده اشاره نموده و ضمن معرفی فرصت های موجود، پیشنهاداتی را به مدیران سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی جهت بهبود روند جذب سرمایه ارائه کرد.

انتهای پیام

۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶
کد خبر: 33939

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 1 =