سرانه فضای سبز در تهران به ۱۶.۷ متر مربع رسیده است/به سمت مردمی‌سازی اداره پایتخت حرکت می‌کنیم

معاون برنامه ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شورای شهرداری تهران از افزایش سرانه فضای سبز پایتخت به ۱۶.۷ متر مربع خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، مجید باقری در ویژه برنامه نوروزی شبکه ۵ گفت: یک خانواده ۱۰۴هزار نفری در شهرداری تهران هستیم؛ اعم از پاکبان‌ها و مهندسان و مدیران که در ۲۲ منطقه و ۴۴ سازمان و شرکت فعالیت می کنند. 

وی ادامه داد: اگر بخواهم بعضی از این سازمان‌ها را نام ببرم باید به سازمان آتش‌نشانی اشاره کنم که یکی از غیورمردان در حریق خیابان بهار اخیرا به شهادت رسید. سازمان میادین میوه و تره‌بار، سازمان زیباسازی، سازمان اتوبوسرانی، مترو و بهشت زهرا هم تسهیلات زیادی را در آستانه سال جدید تدارک دیده اند. 

معاون شهردار تهران با بیان اینکه نباید سازمان‌های بزرگ دچار روزمرگی شوند، تاکید کرد: شهردار محترم تهران ۴ رویکرد تحولی را در این راستا تعریف کردند؛ تحول درون‌زا، تحول نرم‌افزاری، سخت‌افزاری و هوشمندسازی.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پویش «امیدوافتخار» که از اواخر مرداد ماه در همین راستا انجام و ۵۰ رویداد در همین رابطه برگزار شد، اشاره و بیان کرد: چند کار محوری در آستانه نوروز انجام شد؛یکی پویش «ایران زیبا» که توسط سازمان زیباسازی انجام شد. اگر مردم کد را پیامک کنند، نحوه دسترسی و شیوه استفاده از مکان گردشگری را نشان می‌دهد. بسیاری از شهروندان از این طرح استقبال کردند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه سری به پارک ملت بزنید چرا که جشنواره نور در این پارک برگزار شده است، گفت: کارناوال های نوروزی هم از روز جمعه در مناطق راه‌اندازی شده‌اند. سازمان ورزش شهرداری تهران نیز پای کار است.

وی به تغییر رویکرد جدی در شهر با دستور شهردار تهران و حرکت به سمت مردمی‌سازی اداره شهر و مدیریت مشارکتی اشاره و تصریح کرد:حدود نیم‌میلیون نفر در پویش من شهردارم در یک بازه کوتاه مشارکت کردند و اولویت‌های خود را تعیین کردند. انتخاب پروژه‌های محلی امسال برای نخستین بار به رأی مستقیم مردم گذاشته شد. ۴همت بودجه سال آتی یعنی ۱۰درصد بودجه سرمایه‌ای را برای این مورد در نظر گرفتیم.

به گفته معاون شهردار تهران، بسیاری از مردم برای احداث بوستان، بهبود معابر، آسفالت‌ریزی و مواردی از این دست رأی دادند.

وی ادامه داد: در واپسین پویش امید و افتخار باحضور رییس‌جمهور ۱۱ کیلومتر خطوط جدید مترو افتتاح شد. این افتتاحیه با کار جهادی همکاران من در حوزه حمل‌ونقل اتفاق افتاد. ۷۵۰ تن آسفالت نیز در تهران در سال گذشته ریخته شد، که در تاریخ بلدیه بی‌نظیر است و حاصل زحمت همکاران من در معاونت فنی و عمرانی بود.

وی به بوستان های جدید افتتاح شد و اضافه شدن ۱۵۰۰ هکتار به کمربند سبز تهران اشاره و عنوان کرد: شاخص سرانه فضای سبز که باید به ازای هر فرد ۱۰ متر مربع باشد، به ۱۶.۷ متر مربع رسید.

معاون شهردار تهران در پایان گفت: امیدواریم به سمتی حرکت کنیم که مردم احساس کنند در کنار موارد نرم‌افزاری، تحول سخت‌افزاری در شهر نیز ایجاد شده است. 

گفتنی است؛ پایان این برنامه ۱۱۰ جایزه ۱ میلیونی از جانب معاونت برنامه ریزی برای برگزیدگان پویش «ایران دورت بگردم» اختصاص داده شد.

انتهای پیام 

۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۵
کد خبر: 33959

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 5 =