شهرداری منطقه ۱۹ تهران، دروازه بین المللی تهران

شهردار منطقه ۱۹ با بیان اینکه این منطقه دروازه بین المللی تهران محسوب می شود، گفت: با تلاش ها و اقدام‌های انجام شده، درگاه ورودی عوارضی تهران و قم، زیباسازی، نوسازی و آرام سازی،کانکس های عوارضی برداشته و به جای آن گلدان و المان های نوروزی، قرار داده شده است و همچنین ۲ و نیم هکتار فضای سبز احداث کرده ایم و در امتداد آن، ایستگاه راهنمای مسافران نوروزی را قرار داده ایم.

تورج فرهادی در گفت و گو با خبرنگار شهر با اشاره به برنامه‌های فرهنگی و گردشگری شهرداری تهران در نوروز ۱۴۰۲ گفت: فعالیت‌های بسیار خوبی در ستاد گردشگری معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران درحال انجام است و شاهد فعالیت‌ها و برنامه‌هایی با کیفیتی در این ستاد برای راهنمایی میهمانان نوروزی و معرفی جاذبه های گردشگری شهر، هستیم.

وی با بیان اینکه منطقه ۱۹ به واسطه فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره)، دروازه بین المللی جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود، افزود: این منطقه می تواند، فضای بسیار مناسبی برای ارائه خدمات دروازه ای باشد. ما در قالب رویکردهای شهرسازی، می توانیم مسافران را مدیریت کنیم. به این صورت که افرادی اگر برای دریافت خدماتی به تهران می آیند از همان دروازه ورودی شهر، خدمات خود را دریافت کنند و به مبدا خود برگردند و یا اگر برای گردشگری و بازدید از شهر آمده اند، از همان ورودی به خوبی برای بازدید از اماکن و جاذبه های گردشگری، راهنمایی شوند.

شهردار منطقه ۱۹ تهران ادامه داد: منطقه ۱۹ در مسیر ۲۳ استان و در گذشته نیز در مسیر جاده ابریشم بوده است. از این نظر دارای ظرفیت های بالایی بوده و همچنان هم آثار تاریخی بسیار خوبی مانند کاروانسراها در کنار این مسیر قرار دارد و امکان بازدید از این مکان ها وجود دارد.

وی با تاکید بر ضرورت تمهیدات گردشگری و راهنمایی مسافران و پیشواز استقبال از میهمانان نوروزی پایتخت، درباره فعالیت‌ها و اقدام‌های این منطقه در ایام نوروز، بیان کرد: با تلاش ها و اقدام های انجام شده، درگاه ورودی عوارضی تهران و قم، زیباسازی، نوسازی و آرام سازی شده است. کانکس های عوارضی برداشته شده و به جای آن گلدان و المان های نوروزی، قرار داده شده است و در کنار این عوارضی، ۲ و نیم هکتار فضای سبز احداث کرده ایم و در امتداد آن، ایستگاه راهنمای مسافران نوروزی را قرار داده ایم.

فرهادی یادآور شد: در داخل منطقه هم، بوستان بزرگ ولایت را داریم که ظرفیت بسیار خوبی همانند امکانات ورزشی، شهربازی، بازارچه برای ارائه خدمات به میهمانان نوروزی شهر تهران دارد. همچنین جشن های بسیار خوبی در این ایام در بوستان ولایت برپا خواهد شد.

وی تاکید کرد: تهران چه به صورت طبیعی و مصنوعی و چه به صورت تاریخی و مکان رویداد، ظرفیت‌های خوبی برای گردشگری دارد و مردم ایران می توانند در ایام نوروز به این شهر سفر کرده و از این جاذبه های گردشگری بازدید، کنند.

انتهای پیام/

۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
کد خبر: 34012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 0 =