استقبال چشمگیر شهروندان از اجرای ویژه برنامه های "دهکده بهار ایران"

به منظور گرامیداشت آئین‌های نوروزی در ماه ضیافت الهی رمضان با رویکرد معرفی آئین ها و سنت‌های اقوام مختلف ایرانی ویژه برنامه های متنوعی با عنوان «دهکده بهار ایران» در میدان آزادی از ابتدای ایام نوروز در حال برگزاریست که با استقبال چشمگیر شهروندان روبرو شده است.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: ویژه برنامه های شهرداری منطقه ۹ در ورودی پایتخت با محوریت میدان آزادی در راستای ایجاد فضای نشاط شهروندی از ۲۹ اسفند ماه و با شروع تعطیلات نوروزی در حال اجرا و تا پایان ایام نوروز ادامه دارد.

وی افزود: منطقه۹ با همکاری مناطق ۱۰و ۲۱ شهرداری تهران ویژه برنامه های نوروزی در غرب پایتخت ویژه برنامه های متنوعی با عنوان «دهکده بهار ایران» را در میدان آزادی اجرا می کند.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به اجرای برنامه های مذکور افزود: تنوع برنامه‌ها و درنظر گرفتن گروه‌های سنی مختلف در برنامه‌ریزی باعث شده تا امسال با استقبال چشمگیر شهروندان در برنامه‌های نوروزی باشیم. گذرگاه اقوام در میدان آزادی، جشنواره غذای محلی، سوغات و صنایع دستی در سیاه چادرهای عشایری با پوشش‌های محلی مستقر و آیین و رسوم نوروزی را به همراه موسیقی محلی و برپایی بازارچه سنتی در قالب ۴۰ غرفه از جمله برنامه های متنوع اجرایی در غرب پایتخت است.

مرتضوی یادآور شد:  همچنین برگزاری آیین و رسوم ملل فارسی زبان در میدان و در جوار برج تاریخی آزادی و ایجاد شهر بازی پرتابل و کارگاه‌های خلاقیت و بازی vr برای کودکان و برگزاری جنگ شادی به همراه حضور خواننده‌های مطرح و گروه‌های آکروبات باز از دیگر برنامه های متنوع و بانشاط «دهکده بهار ایران» می باشد.

وی در ادامه با اشاره به همزمانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز تاکید کرد: جهت رفاه حال روزه داران گرامی ضمن برپایی  نماز مغرب و عشا به جماعت، توزیع بسته های افطاری نیز در نظر گرفته شده و با توجه به حال و هوای این ماه گروه های تواشیح، نقالی خوانی و شاهنامه خوانی نیز اجرا خواهند داشت.

وی خاطر نشان کرد: در اجرای برنامه های نوروزی که در غرب پایتخت و در میدان و برج آزادی برگزار می شود سعی شده تا تمامی سلایق مخاطبین مد نظر قرار گیرد تا بتوان فضایی مفرح را برای شهروندان و مسافرین نوروزی و خاطرات خوش را  برای آنها در سال جدید رقم زد.

ویژه برنامه های نوروزی منطقه۹ با عنوان «دهکده بهار ایران» در میدان و در جوار برج آزادی در ایام نوروز از یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ از ساعت ۱۷ لغایت۲۴ اجرا می‌شود.

انتهای پیام/

۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۰
کد خبر: 34057

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =