خاموشی المان‌های نوری دریاچه شهدای خلیج فارس به احترام زمین 

امسال، چهارمین سال پیاپی است که دریاچه شهدای خلیج فارس، در رویداد زیست محیطی ساعت زمین شرکت می‌کند. امشب از ساعت ۲۰:۳۰ تمامی المان‌های نوری دریاچه، به احترام زمین، خاموش می‌شود.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت نوسازی و عمران چیتگر، محسن صالحی با تاکید بر اینکه مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس هم راستا با سایر بخش‌های شهرداری تهران طی سال های گذشته نسبت به اجرای رویداد ساعت زمین اقدام کرده است، اضافه کرد: "ساعت زمین" یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت (World Wide Fund for Nature) است که طی آن خانواده‌ها و کسب و کارها با خاموش کردن چراغ‌ها و سایر دستگاه‌های الکتریکی غیرضروری به مدت یک ساعت اثرات تغییرات آب و هوایی و نیاز به مصرف محتاطانه انرژی در جهان را به یاد می‌آورند. 

وی ادامه داد: هر ساله در آخرین شنبه ماه مارس، میلیون‌ها نفر در سراسر کره زمین چراغ‌های منازل‌شان و همه وسایل الکترونیکی را خاموش می‌کنند تا به زمین دست دوستی و فرصتی برای تنفس بدهند.

مدیر عامل شرکت نوسازی و عمران چیتگر با بیان اینکه اغلب نمادهای شهری و ساختمان‌های مهم در کشورهای مختلف به این جنبش محیط‌زیستی ملحق شده‌اند، اظهار کرد: حرکت جهانی ساعت زمین اقدام نمادین برای جلب توجه همگان برای احترام گذاشتن‌ به زمین و توجه به اهمیت استفاده صحیح از انرژی برق و پیشگیری از گرمایش زمین است.

انتهای پیام/

۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۵
کد خبر: 34065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 12 =