فرش گل‌های بهاری در منطقه ۱۲ با بیش از ۵۰ هزار گل‌های فصلی

شهردار منطقه ۱۲ از کاشت و توزیع بیش از ۵۰ هزار گل‌های فصلی شامل سینره، شب‌بو، همیشه‌بهار، محبوبه شب، بنفشه و... در قالب فلاورباکس، تاور گل طبقاتی و... در این منطقه خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با اشاره زیبایی‌های چشم‌نواز بهاری در کالبد شهر گفت: شهرداری منطقه ۱۲ در قالب انجام مأموریت‌های خود در حوزه نگهداشت و ارتقای فضای سبز منطقه با استفاده از فرصت زیبای هوای بهاری نسبت به کاشت و توزیع ۲۵ هزار گلدان سینره در فلاورباکس‌ها و طرح گل‌های سطح منطقه و ۵ هزار گلدان شب‌بو، ۱۸ هزار گلدان همیشه‌بهار و گیاهان دیگری نظیر بنفشه و محبوبه شب هم با توجه به شرایط آب و هوایی فعلی اقدام کرده است.

یزدی افزود: به همین منظور نصب ۴۰ تاور گل طبقاتی (مخروطی)، ۷۰ فلاورباکس (۳ طبقه، طرح چوب) در خیابان‌هایی نظیر خیام، آجان‌لو، گوته و... و ۸۰ فلاورباکس (طرح جامی) در خیابان بهشت در دستور کار قرار گرفت.

وی همچنین از رنگ‌آمیزی، گندزدایی و رفع نقص از فضاهای در اختیار فضای سبز منطقه خبر داد و گفت: همه آب‌نماها و سرویس‌های بهداشتی سطح محدوده گندزدایی و رنگ‌آمیزی شده، زمین‌های بازی بوستان‌ها برای استقبال از بهار ایمن‌سازی شده و تعویض‌، ترمیم و تعمیرهای لازم در ۵ هزار مترمربع از کف‌پوش‌های این زمین‌های بازی انجام شده است. رفع نقص از مجموعه‌های بازی کودکان شامل اصلاح پنل‌ها و تعویض پوسیدگی و شکستگی‌های بدنه وسایل و رفع نقص و رنگ‌آمیزی پای چراغ‌ها از دیگر اقدامات انجام‌شده در این حوزه بوده است.

شهردار قلب طهران سپس با اشاره به اقدامات انجام‌شده در هفته منابع طبیعی گفت: کاشت و توزیع ۴ هزار اصله نهال مثمر در هفته منابع طبیعی و توزیع ۱۲ هزار اصله نهال در قالب طرح اهدا به شهروندان و کاشت در مساجد، مدارس و اماکن دولتی به همراه توزیع گل و گلدان بین کارمندان شاغل در منطقه از جمله این اقدامات بوده است.

وی در پایان از تکمیل فاز اول اقدامات فضای سبز در بوستان کیهانی سخن گفت و بیان کرد: در محدوده ناحیه ۳، فاز اول بوستان کیهانی شامل کاشت فضای سبز و اجرای زمین بازی کودکان و وسایل تندرستی برای شهروندان به انجام رسیده و آماده بهره‌برداری شهروندان است.

انتهای پیام/

۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۵۱
کد خبر: 34067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 10 =