هوای تهران برای گروه‌های حساس ناسالم است/ اعلام وضعیت قرمز در ۶ ایستگاه

بنابر اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص آلودگی هوای پایتخت در حال حاضر روی عدد ۱۲۱ قرار دارد و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است.

به گزارش خبرنگار شهر، پس از ثبت سه روز هوای پاک و دو روز هوای قابل قبول در تهران همزمان با نخستین روزهای سال ۱۴۰۲ امروز- یکشنبه ششم فروردین ماه- شاخص الودگی هوا به عدد ۱۲۱ رسیده و هوا برای گروه‌های حساس ناسالم اعلام شده است.

در ۲۴ ساعت گذشته میانگین شاخص کیفیت هوا روی عدد ۹۵ قرار داشت و هوا قابل قبول بود.

هم اکنون ایستگاه اتوبان شهید محلاتی واقع در منطقه ۱۴ شاخص ۵۰ و ایستگاه شهرداری منطقه ۱۶ شاخص ۴۸ و کیفیت هوای پاک را نشان می‌دهند.

کیفیت هوا در ۱۱ ایستگاه نیز قابل قبول گزارش شده است؛ به طوریکه تا لحظه انتشار این خبر، شاخص کیفیت هوا در ایستگاه اقدسیه در منطقه یک روی عدد ۹۷، ایستگاه پونک روی عدد ۷۶، ایستگاه شهرری در منطقه ۲۰ روی عدد ۶۰، ایستگاه شهرداری منطقه ۲ روی عدد ۹۹، ایستگاه شهرداری منطقه ۲۱ روی عدد ۶۰، ایستگاه شهرداری منطقه ۲۲ روی عدد ۶۸، ایستگاه مسعودیه در منطقه ۱۵ روی عدد ۶۶، ایستگاه میدان فتح در منطقه ۹ روی عدد ۷۱، ایستگاه ژئوفیزیک منطقه ۶ روی عدد ۸۴، ایستگاه سوهانک در منطقه یک روی عدد ۶۲ و ایستگاه شهرک چشمه در منطقه ۲۲ روی عدد ۸۵ قرار دارد.

وضعیت در ۹ ایستگاه پایتخت نیز نارنجی و کیفیت هوا برای گروه‌های حساس ناسالم است که شامل ایستگاه پیروزی در منطقه ۱۳ با شاخص ۱۳۳، ایستگاه تربیت مدرس در منطقه ۶ با شاخص ۱۵۰، ایستگاه ستاد بحران در منطقه ۷ با شاخص ۱۳۳، ایستگاه شهرداری منطقه ۴ با شاخص ۱۲۳، ایستگاه شهرداری منطقه ۱۱ با شاخص ۱۳۷، ایستگاه شهرداری منطقه ۱۹ با شاخص ۱۴۵، ایستگاه گلبرگ در منطقه ۸ با شاخص ۱۱۶ ، ایستگاه پاسداران در منطقه ۳ با شاخص ۱۱۷ و ایستگاه شهرداری منطقه ۱۵ با شاخص ۱۲۷ است.

در ۶ ایستگاه وضعیت قرمز و هوا ناسالم است؛ به گونه‌ای که شاخص در ایستگاه شادآباد منطقه ۱۸ روی عدد ۱۵۱، ایستگاه شریف در منطقه ۲ و ایستگاه شهرداری مرکز در منطقه ۱۲ روی عدد ۱۵۲، ایستگاه شهرداری منطقه ۱۰ روی عدد ۱۵۴، ایستگاه پارک سلامت در منطقه ۱۷ روی عدد ۱۵۶ و ایستگاه دانشگاه علم و صنعت در منطقه ۴ روی عدد ۱۵۷ است.

با توجه به استقرار هوای ناسالم برای گروه‌های حساس در پایتخت، توصیه می‌شود که کودکان‌، سالمندان، افراد دارای زمینه بیماری‌های خاص و گروه‌های حساس از فعالیت سنگین و طولانی در خارج از منزل خودداری کنند.

انتهای پیام/

۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۶
کد خبر: 34078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =