جا به جایی درختان در حجم بالا بر اساس اخذ رای ماده ۷ و از طریق متخصصان

در پی آغاز مراحل اولیه عملیات احداث تقاطع‌های غیرهمسطح چهارگانه در منطقه ۵، جابجایی درختان در حجم بالا بر اساس اخذ رای ماده ۷ و از طریق متخصصان انجام شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۵ ، در پی آغاز مراحل اولیه و اجرایی عملیات احداث تقاطع های غیرهمسطح چهارگانه در منطقه ۵ ، مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ، توضیحاتی را ارایه داد .

محمدباقر فرهند، مدیر روابط عمومی منطقه ۵ با تایید این مطلب گفت: در راستای اجرای عملیات تقاطع‌های غیرهمسطح چهارگانه در منطقه ۵، شهرداری می بایست الزامات قبل از اجرای پروژه ها را انجام بدهد و از این روی موضوعاتی مثل تحویل زمین موقت برای ایجاد کارگاه ، رفع معارضین ، اخذ نظرات دقیق کارشناسی ، مشورت با نخبگان محلی ، طراحی و مدل سازی های متعدد و بررسی سناریوهای فنی و تخصصی در دستور کار معاونت های فنی و عمران ، حمل و نقل و ترافیک ، فرهنگی و اجتماعی و روابط عمومی قرار گرفت.

مدیر روابط عمومی منطقه ۵ افزود : بخشی از این عملیات آماده سازی محل ها ، جا به جایی درختان در این تقاطع هاست که خب بدون اخذ رای ماده ۷ و اخذ نظرات کارشناسی و نظارت متخصصان شدنی نبود ، پس شهرداری منطقه ۵ با کنترل دقیق وضعیت درختان در محورهای اجرایی پروژه ها و برآوردهای لازم و اخذ مجوزهای ماده ۷ با همکاری متخصصین و رعایت اصول جا به جایی درختان ، مدتی است این اقدام را در حال انجام است.

فرهند در ادامه توضیحات گفت : مجموعا بیش از  ۱۶۰۰ اصله درخت در این عملیات ها جا به جا خواهد شد که ۴۰ درصد آن انجام و بقیه در حال اقدام متناسب با اصلاح نقشه هاست و در این خصوص دقت فراوان صورت پذیرفته است و درختان جا به جا شده در نزدیک ترین بوستان های اطراف محل های اجرای طرح ها مجددا کاشته شده و می شود و حداقل جا به جایی صورت گیرد .

او با اشاره به برخی از شایعات در خصوص قطع درختان گفت: این شایعات بی اساس است و از شهروندان تقاضا می‌کنم تا ضمن حفظ حساسیت به محیط زیست شهری ، در اینگونه موارد به نظرات تخصصی مدیریت شهری اعتماد کنند و این را بدانند که شهرداری منطقه ۵ ، همانند همیشه بالاخص در دوره فعلی مدیریت شهری ، به صورت جدی حافظ محیط زیست است. 

مدیر روابط عمومی منطقه ۵ ، اظهار داشت : در همه مراحل اجرای این پروژه‌ها ، اطلاع رسانی دقیق صورت می گیرد و برنامه ریزی لازم جهت نظارت نخبگان محلی و رسانه ها جهت بازدیدهای میدانی از اجرا هم صورت پذیرفته است.

همچنین چهار تقاطع غیر همسطح شهید حکیم _ بلوار تعاون، جنت آباد _ شهید آبشناسان ، شهید ستاری _ شهید لشگری و شهید همت _ شهید اشرفی اصفهانی بعنوان بزرگترین پروژه های عمرانی و ترافیکی غرب تهران به زودی توسط معاونت فنی و عمران شهرداری تهران آغاز شده و مشکلات جدی ترافیکی این منطقه که باعث نارضایتی شهروندان شده بود ، بر طرف خواهد شد.

انتهای پیام/

۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 34087

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =