خدمت‌رسانی مترو در ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو با اشاره به آمار کاهشی بودن استفاده شهروندان در روزهای پایانی سال۱۴۰۱ از مترو گفت: فضاسازی متناسب ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان در مترو صورت گرفته است.

مسعود درستی، مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو در گفت‌وگو با خبرنگار شهر درباره رفت ‌و آمد مسافران در روزهای پایانی سال ۱۴۰۱ اعلام کرد: با توجه به اینکه شهروندان در روزهای پایانی سال (پنجشنبه و جمعه آخرسال) برای زیارت اهل قبور به بهشت زهرا می‌روند. همچنین برای رفتن به بازار و خرید عید از مترو استفاده می‌کنند، سعی کردیم تا برای رفاه حال آن‌ها سرویس‌دهی مرتب و منظم صورت بگیرد.

وی در پاسخ به تعداد مسافران در روزهای ۲۸ و ۲۹ اسفند سال ۱۴۰۱ بیان کرد: در روز ۲۸ اسفندماه، یک میلیون و ۱۳۵ هزار و ۵۰۷ نفر از مترو استفاده کردند. همچنین روز ۲۹ اسفند مترو تهران پذیرای ۶۷۶هزار و ۶۸۹ نفر از مسافران بود. طبق آمار میزان استفاده شهروندان از مترو در روزهای پایانی سال کاهش داشته است.

وی  افزود: در مجموع از ۲۸ اسفند تا ۵ فروردین ماه ۴ میلیون و ۶۶ هزار و ۶۳۵ مسافر در خطوط هفت‌گانه مترو جابه جا شده است.

درستی در ادامه با اشاره به جابه‌جایی مسافر در روز اول از سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در اغلب ایستگاه‌های مترو با هفت‌سین به استقبال مسافران رفتیم و در روز اول از سال جدید میزبان ۴ میلیون و ۳۰۵ هزار و ۷۲ نفر در مترو بودیم.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو در خصوص اقدامات این شرکت به جهت آسایش مسافران در ماه مبارک رمضان عنوان کرد: تجهیز و تکمیل ۴۵ نمازخانه با فرش مخصوص نماز به متراژ ۱۸۰۰متر در دو مرحله از اسفند سال ۱۴۰۱ انجام شد. سایر وسایل مورد نیاز در نمازخانه‌ها در تمام خطوط بررسی و در جهت رفع آن‌ها اقدام شده است.

وی افزود: تمامی نمازخانه‌ها نیز همزمان با طرح استقبال از بهار نظافت شده‌اند و آماده خدمت رسانی به نمازگزاران محترم هستند. همچنین فضاسازی متناسب با ایام عید نوروز و ماه مبارک رمضان مانند نصب پارتیشن مقابل آبسردکن‌های ایستگاه‌ها و نصب دعای مخصوص ماه رمضان در نمازخانه‌ها، توزیع افطاری ساده در ایستگاه‌های منتخب به صورت رایگان در ایستگاه‌ها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۰
کد خبر: 34098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =