نقاشان هنرمند دیوارهای فرسوده قلب پایتخت را نو کرد/مشارکت طراحان تهرانی در دیوارنگاری شهر

نقاشی‌های دیواری نمادی از پویایی و نشاط یک شهر هستند، تصاویری که بر چهره دیوارهای فرسوده می‌نشینند و فضای شهر را دگرگون و علاوه بر جذاب‌تر شدن، آن را برای شهروندان خاطره انگیز می کند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، رضا محمدی شهردار قلب پایتخت با اشاره به اینکه هدف کلی این طرح آرام سازی بصری در منطقه بود گفت: رویکرد ما پاک سازی نقاشی دیواری های فرسوده بود که آدرس آنها را با هماهنگی اداره زیباسازی به دست آوردیم و هنرمندان هم با بازدید از آنها شروع به کار روی آثار کردند.


در مجموع حرکت بسیار خوبی بود چرا که اولین بار بود که طرحی با یک رویکرد کاملا واضح در سطح زیباسازی شهری صورت گرفت و تنها در بخش نقاشی دیواری تمرکز ما تنها روی نقاشی دیواری هایی بود که فرسوده بودند و بر فضای بصری تاثیری منفی داشتند.


وی عنوان کرد: باید استراتژی خود را در توسعه فضاها و تناسب در ایجاد دیوارهای نقاشی شده  افزایش دهیم؛ تا مناظر شهری به تناسب در نقاط مختلف شهر پراکنده شوند.


محمدی ادامه داد: اداره زیباسازی این منطقه در راستای بهره گیری از هنر برای زیباتر کردن شهر تهران اقدام به بهسازی و ارائه بیش از ۲۲۰۰ متر مربع نقاشی دیواری در این منطقه کرد که این آثار در پایان اسفندماه به پایان می رسد و چهره قلب پایتخت را در نوروز سال ۱۴۰۲ دگرگون کرد.

انتهای پیام/

۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 34146

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =