پلاک ایمن؛ طرحی برای زندگی بهتر در منازل ایمن‌تر

مخاطرات شهر تهران پایانی ندارد؛ هر روز اخبار بسیاری از حوادث مختلف از جمله آتش سوزی در این شهر کام شهروندان را تلخ می‌کند؛ تا جایی که لزوم افزایش آگاهی و آمادگی در برابر حوادث طبیعی و غیرطبیعی ضروری به نظر می‌رسد.

 به گزارش شهر؛ جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره اجرای طرح پلاک ایمن اظهار داشت: هر طرحی که در حوزه ایمنی برگزار می شود اگر با استقبال شهروندان مواجه شود، قطعا تاثیر خود را خواهد گذاشت.

وی با بیان اینکه طرح پلاک ایمن، طرحی است که برای ارتقای ایمنی ساختمان های شهر از سوی سازمان آتش نشانی طراحی شده و قرار است در آن آموزش های لازم به ساکنان ارائه شود و نقاط ایمن خانه ها برایشان مشخص شود، اظهار داشت: برغم اینکه این طرح در حوزه ایمنی می تواند بسیار راهگشا باشد و موجب ارتقای سطح ایمنی شود اما آنطور که باید و شاید مورد استقبال قرار نگرفته اما در سازمان آتش نشانی سماجت و صبوری می کنیم تا شهروندان به این نتیجه برسند که این طرح برای آنها خیر و برکت دارد.

ملکی اظهار داشت: این فرهنگ در شهر جا افتاده که افراد گمان می کنند شاید قرار است که اطلاعات آنها در اختیار برخی نهادها قرار گیرد و یا برای آنها قبوضی صادر شود، به این دلیل با کارشناسان آتش نشانی آنطور که مورد انتظار است، همراهی نمی کنند. 

وی با بیان اینکه در دوره کرونا به صورت خوداظهاری این طرح اجرا می شد و اکنون به صورت حضوری است؛ عنوان کرد: این طرح از حدود ۲ سال قبل آغاز شده و ملاک عمل صداقت افراد است و بر اساس پاسخ هایی که داده می شود دستور العمل و راهکار ایمنی از سوی کارشناسان آتش نشانی به آنها ارائه می شود. 

سخنگوی سازمان آتش نشانی این را هم گفت که بسیاری از سازمان ها و دستگاه ها به گوشه ای میروند که کسی آنها را نبیند اما سازمان آتش نشانی در وسط میدان به کمک شهروندان می آید و به طور رایگان به آنان آموزش های لازم برای افزایش ایمنی ساختمان های مسکونی را ارئه می کند.

ملکی با تاکید بر اینکه تمام آموزش ها رایگان است، از حضور در تمامی محلات خبر داد و گفت: کارشناسان سازمان در ادارت، سازمانها، برج ها و خانه های مسکونی حاضر می شوند تا با ارائه آموزش ایمنی شهر و در پی آن ایمنی شهروندان را افزایش دهند.

وی تاکید کرد که سازمان آتش نشانی با همکاری مجموعه مدیریت شهری شهرداری این طرح را آغاز کرده و پس از بازدید از تمام پلاک ها، دور دوم بازدیدها آغاز می شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

۱۱ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
کد خبر: 34265

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 8 =