بازدید سه میلیون گردشگر از موزه‌های پایتخت/تقدیر از شهرداری تهران برای اجرای برنامه‌های نوروزی

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران از بازدید سه میلیون نفر از موزه‌های شهر تهران در ایام تعطیلات نوروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، نرگس معدنی پور رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران در یکصد و سی و هفتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در جریان بررسی اقدامات معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در ایام نوروز ۱۴۰۲ و ماه مبارک رمضان، با بیان اینکه کیفیت برنامه های نوروز امسال نسبت به سال قبل بالاتر بود که جای تقدیر از شهرداری دارد، اظهار کرد: برنامه ها در سطح منطقه‌ای نیز با اهتمام جدی تری برگزار شد.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه فرهنگی و اجتماعی رشد ۷۶ درصدی بودجه را شاهد بودیم، خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد بودجه شهرداری تهران به این بخش اختصاص یافت که نشان دهنده اهتمام جدی شورای ششم به مباحث فرهنگی و اجتماعی است که البته وظایف ما را بسیار سنگین می کند.

سید احمد علوی رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به افزایش کمی و کیفی برنامه های نوروزی در تهران، اظهار کرد: فارغ از نواقص موجود باید از شهرداری در اجرای برنامه ها تقدیر کرد.

وی افزود: ما در برنامه ریزی های پیش از نوروز نگران مواردی همچون روزه خواری و حجاب در برنامه ها بودیم که این سختی برنامه ریزی برای عید نوروز را دو چندان کرده بود اما خوشبختانه اتفاقات خوبی افتاد و فضاهای گردشگری جدیدی به تهران اضافه شد و سه میلیون نفر از موزه های شهر تهران بازدید کردند.

علوی با بیان اینکه بازدید سه میلیون نفر از موزه ها به معنای فعال بودن اقتصاد گردشگری است، خاطرنشان کرد: تقاضای ما این است که مصوبه تشکیل سازمان گردشگری مورد توجه شورا و شهرداری قرار بگیرد.

رئیس کمیته گردشگری شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به تعریف مسیرهای گردشگری جدید و راه اندازی سامانه راهنمای گردشگری، تصریح کرد: این سامانه یکی از تخصصی ترین سامانه ها بود و کسانی که با آن ارتباط گرفتند، از تخصصی بودن خدمات ابراز رضایت داشتند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ضمن تقدیر از شهرداری برای برگزاری مسابقات بازی های الکترونیکی، اظهار کرد: در پنج پهنه طرح بهار ایران در حوزه اجتماعی اجرا شد و تقویت آن در جنوب شهر جای تقدیر دارد اما تقاضای ما این است که در سال آینده شهر ری نیز به این نقاط اضافه شود.

وی افزود: ما در حوزه های فرهنگی نظراتی را داریم که اعلام کردیم و توقع داریم با پیگیری های بیشتر دنبال شود اما بابت تلاش هایی که در تعطیلات نوروز انجام شد، از شهرداری تقدیر می کنیم.

انتهای پیام/

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
کد خبر: 34393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =