بیش از ۱۱۰۰ گردشگر از تورهای ری گردی منطقه ۲۰ بهره‌مند شدند

شهردار منطقه ۲۰ از استقبال بیش از ۱۱۰۰ گردشگر از اماکن تاریخی و مذهبی ری در نوروز ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه گفت: به منظور معرفی ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی ری، در ایام نوروز ۱۴۰۲ در قالب تورهای ری گردی بیش از ۱۱۰۰ نفر از از آثار تاریخی و باستانی ری بازدید کردند.

ناظم رضوی افزود: اتوبوس های گردشگری از ساعت ۱۵ در پارکینگ حرم عبدالعظیم حسنی (ع) مستقر بودند و گردشگران با حضور راهنمایان گردشگری از اماکن تاریخی برج طغرل، آتشکده ری، آرامگاه بی بی شهربانو، آرامگاه ابن بابویه و کارموزه سیمان ری بازدید کردند و همزمان با اذان مغرب، با حضور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) میهمان سفره افطار حرم مطهر بودند.

وی با اشاره به اینکه تورهای دوچرخه سواری ری گردی نوروزی نیز با هدف استفاده بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل پاک و توسعه ورزش عمومی برگزار شد افزود: شرکت کنندگان با استفاده از دوچرخه ضمن بازدید از اماکن تاریخی و مذهبی ری با تاریخچه کهن ری آشنا شدند.

ناظم رضوی با اشاره به استقرار ایستگاه‌های راهنمای مسافران نوروزی گفت: با برپائی غرفه‌های راهنمای مسافران نوروزی در ۶ موقعیت، پوستر و نقشه های مسیرهای گردشگری اماکن تاریخی و مذهبی ری، بسته‌های معرفی و تخفیف مراکز دیدنی شهر تهران از جمله اماکن تاریخی، مذهبی، موزه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری طبیعی تهران به مسافران نوروزی عرضه شد.

شهردار منطقه اظهار داشت: در ایام نوروز نمایشگاه صنایع دستی با هدف حمایت از هنرمندان و صنعتگران بومی ری شامل غرفه های گلیم بافی، منبت، سفال، شیشه گری، ترمه دوزی، دوخت های سنتی، سوغاتی های خوراکی همه روزه در ضلع جنوب حرم حضرت عبدالعظیم(ع) برپا شد.

انتهای پیام/

۱۵ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 34399

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 0 =