شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به بحث داخلی‌سازی داشته است/ آماده‌سازی بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های مترو

معاون وزیر صمت گفت: از حدود شش ماه قبل که بحث توسعه ناوگان شهری در شهر تهران مطرح شد، شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به بحث داخلی‌سازی داشت و مذاکرات صورت گرفته در نهایت منجر به تفاهم‌نامه امروز شده است.

به گزارش شهر منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت در آیین تفاهم نامه میان شهرداری و صمت گفت: از حدود ۶ ماه قبل که بحث توسعه ناوگان شهری در شهر تهران مطرح شد، شهرداری تهران توجه ویژه‌ای به بحث داخلی‌سازی داشته و از این‌رو از مجموعه‌های سایپا، ایران‌خودرو دیزل و زامیاد بازدید داشتند. مذاکراتی صورت گرفت که در نهایت منجر به تفاهم نامه امروز شده است.

وی با بیان اینکه یکی از بخش‌های مهم این تفاهم‌نامه نوسازی و توسعه موتورسیکلت‌های برقی در تهران است، ادامه داد: قرار است یک کمیته کاری با مسئولیت معاونت حمل‌ونقل وزارت صمت و معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، فازهای همکاری این تفاهم‌نامه را مرحله به مرحله اجرایی کنند.

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صمت با اشاره به اینکه نخستین موضوع این توافق‌نامه که اجرایی می‌شود، بحث موتورسیکلت‌های برقی است، اضافه کرد: زیرساخت‌ها و مسائل اقتصادی مرتبط با ساخت و توسعه موتورسیکلت‌های برقی انجام شده و تا اواسط اردیبهشت‌ماه به‌صورت رسمی شروع می‌شود.

منطقی در ادامه بحث توجه ویژه به مترو را مطرح کرد و ادامه داد: قطار شهری با همکاری شهرداری توسعه داده شده و تعداد ۱۰۵ عدد از آن در حال تولید است. در شرایط فعلی، بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های مترو در حال آماده شدن است و در حوزه توسعه و نوسازی واگن‌های آن هم می‌توان اقدامات ارزنده‌ای را انجام داد که این نویدی برای نوسازی ناوگان درون شهری و ریلی خواهد بود.

انتهای پیام/

۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 34437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 5 =