منطقه ۲۰ میزبان روزه اولی‌ها در آئین اختتامیه جشن بهار ایرانی بود

اختتامیه جشن بهار ایرانی و جشن بهار اولی ها ویژه دانش آموز پسر روزه اولی همزمان با میلاد باسعادت امام حسن مجتبی (ع) در منطقه ۲۰ برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سیدمحمد ناظم رضوی شهردار منطقه در مراسم اختتامیه جشن بهار ایرانی جشن بهار اولی ها ویژه پسران روزه اولی که در فرهنگسرای ولاء برگزار شد، گفت: جشن بهار ایرانی از سوم تا ۱۸ فروردین با اجرای ویژه برنامه های شاد و متنوع همزمان با ایام نوروز و بهار قرآن با استقبال خوب شهروندان و نوجوانان برگزار شد و در روز پایانی میزبان پسران روزه اولی بودیم.

ناظم رضوی افزود: مراسم جشن روزه اولی‌ها در دو روز مجزا برای دختران و پسران با اجرای برنامه های شاد و معنوی برای خاطره‌انگیز کردن اولین تجربه روزه‌داری برای این گروه در ماه مهمانی خدا و تقویت نشاط معنوی و افزایش همدلی و محبت در بین آنها تدارک دیده شد.  

وی اظهار داشت: روزه یکی از مهم ترین عبادت های اسلامی و به عنوان یکی از مؤثرترین عوامل برای پرورش روح انسان در تمامی زمینه ها است و تجربه اولین روزه‌داری برای روزه اولی ها بسیار شیرین و خاطره انگیز است.

شهردار منطقه با بیان اینکه این برنامه با هدف آشنائی دانش آموزان با تکالیف دینی و آداب روزه داری برگزار شد اضافه کرد: در این ضیافت پس از اقامه نماز و برپایی سفره افطاری، برنامه هایی از جمله نورافشانی، گروه تواشیح، مدیحه سرایی، جنگ شادی و تقلید صدا اجرا شد.

جشن بهار اولی‌ها همزمان با ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) با حضور مدیرکل آموزش های شهروندی شهرداری تهران و معاونین این اداره کل، مسئولین شهری، معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه و خانواده شهدا و بیش از ۷۰۰ نفر از دانش آموز پسر برگزار شد.

انتهای پیام/

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۶
کد خبر: 34534

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =