گرانترین و ارزانترین قیمت آپارتمان در ٢٢ منطقه تهران

در این گزارش وضعیت متوسط قمیت هر مترمربع آپارتمان در مناطق ۲۲ گانه تهران و همچنین تعداد معاملات و ودیعه مسکن بررسی شده است.

به گزارش شهر به نقل از مرکز آمار ایران، متوسط قیمت فروش هر مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۱۸ میلیون و ۸۲۳ هزار تومان با میانگین مساحت ۸۹ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۲۲.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۴۳.۸ درصد، افزایش داشته است.

همچنین تعداد معاملات فروش زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۲۹.۳ درصد کاهش و نسبت به فصل مشابه سال قبل۳.۹ درصد، افزایش داشته است. در میان مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، بیش ترین متوسط قیمت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده در حدود ۳۹ میلیون ۲۵۱  هزار تومان با میانگین مساحت ۱۴۸ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۰ سال در منطقه یک بوده است.

روند تغییرات متوسط قمیت فروش یک متر مربع زیربنای مسکونی از بهار ۹۵ تا بهار ۹۹ روند جهشی خود را از بهار سال ۹۷ شروع کرده و همچنان ادامه دارد و در حال شکستن رکود هر متر مربع ۲۰ میلیون تومان است. 

همچنین از کل معاملات انجام شده برای فروش زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۵ درصد، دارای بیشترین سهم و منطقه ۱۹ با ۰.۹ درصد، دارای کمترین سهم هستند. 

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه  سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی

متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک متر مربع زیربنای مسکونی معامله شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران ۵۵ هزار و ۷۳۰ تومان با میانگین مساحت ۸۳ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۴ سال بوده است که نسبت به فصل قبل ۹.۸ درصد و نسبت به فصل مشابه سال قبل ۳۸.۴ درصد، افزایش داشته است. همچنین تعداد معاملات اجاره زیربنای مسکونی انجام شده از طریق بنگاه های معاملات ملکی در شهر تهران نسبت به فصل قبل ۱۷.۸ درصد افزایش داشته است. 

در میان ٢٢ منطقه شهرداری تهران، بیشترین متوسط مبلغ اجاره ماهانه به علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی معامله شده، ۹۷۸۲۵۴ ریال با میانگین مساحت ۱۲۸ مترمربع و متوسط عمر بنای ۱۲ سال در منطقه ۱ و کمترین آن ۲۵۷۳۱۲ ریال با میانگین مساحت ۶۳ متر مربع و متوسط عمر بنای ۱۵ سال در منطقه ۱۹ بوده است

تغییرات مبلغ اجاره ماهانه به علاوه  سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره هر متر مربع زیربنای مسکونی در معاملات انجام شده بین حداقل ۳۷۱۴۳ ریال در منطقه ۱۸ و حداکثر ۳۰۰۰۰۰۰ ریال در منطقه سه بوده است.

همچنین از کل معاملات اجاره  زیربنای مسکونی در مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران، منطقه ۵ با ۱۷.۴ در صد، دارای بیشترین سهم و منطقه ۱۶ با ۰.۹ درصد، دارای کمترین سهم هستند.  

۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۷
کد خبر: 3470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =