قول همکاری دولت به شهرداری تهران برای توسعه حمل و نقل عمومی/ عملکرد شهرداری تهران در یک سال و نیم گذشته مطلوب بوده است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در راستای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت، قول همکاری به شهرداری تهران داده و مجلس نیز حمایت لازم را خواهد داشت.

به گزارش شهر، محمد اسماعیل کوثری  نماینده مردم تهران  با بیان اینکه معمولا هر مسئولی پس از یک دوره کوتاه مسئولیت، مسائل منفی گذشته را مطرح می‌کند، اظهار کرد: شهردار تهران از زمانی که وارد کار شد، با پرهیز از پرداختن به مسائل منفی گذشته، مشکلات را مورد توجه قرار داد و برای رفع آن برنامه‌ریزی کرد.

عضو مجمع نمایندگان استان تهران با تأکید بر اینکه بر اساس گزارشات دریافتی، در یک سال و نیم اخیر سیر صعودی خوب و مطلوبی بابت عملکرد شهرداری طی شده، یادآور شد: مدیریت شهری تهران به تدریج و بی سر و صدا اقدامات را انجام می‌دهد و با این روحیه می‌توان مشکلات زیادی را در آینده بسیار نزدیک برطرف کرد تا مردم نیز نتایج اقدامات را به شکل ملموس احساس کنند.

وی با اشاره به تخصیص ۴۵ درصدی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران به توسعه حمل و نقل عمومی، تصریح کرد: بر اساس مصوبه مجلس هفتم، مقرر شد ۷۵ درصد فضای تردد خیابان‌های شهر تهران به وسایل حمل و نقل عمومی اختصاص یابد که این اتفاق در سنوات گذشته عملیاتی نشد. اما شهرداری به دنبال این است که بتواند سهم تردد وسایل حمل و نقل عمومی را افزایش داده و به ۶۰ درصد برساند.

کوثری با تأکید بر تسهیل تردد مردم در پی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، یادآور شد: خوشبختانه سیاست‌گذاری‌های لازم در این زمینه انجام شده و با دولت نیز هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دولت قول همکاری به شهرداری تهران داده و مجلس نیز حمایت لازم را خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ارتباط خوبی بین مدیریت شهری و دولت وجود دارد، گفت: در مجلس هشتم و نهم، نمایندگان مجلس به دنبال برقراری ارتباط بین مدیریت شهری و دولت بودند و در این مسیر چالش‌هایی وجود داشت، اما خوشبختانه امروز این ارتباط مثبت بین شهرداری تهران و دولت وجود دارد.

کوثری با اشاره به اقدام شهرداری تهران در راستای طرح نهضت ملی مسکن، اظهار کرد: بر اساس آنچه شهردار تهران اعلام کرده، ساخت سالیانه ۱۸۰ هزار واحد مسکن از سوی شهرداری در حال پیگیری است که پذیرش این مسئولیت، اقدام بسیار مطلوبی به شمار می‌رود.

منبع: میزان

انتهای پیام/

۲۰ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کد خبر: 34780

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 10 =