خدمات رسانی شهرداری منطقه ۲۰ به احیاداران شب های قدر در آستان حضرت عبدالعظیم(ع)

تمهیدات ترافیکی، خدمات شهری و اجتماعی و فرهنگی از سوی شهرداری منطقه ۲۰ برای خدمات رسانی به زائران و احیاداران در شب های قدر در آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اجرا شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۲۰؛ سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ضمن بازدید از اقدامات انجام شده برای رفاه حال عزاداران با بیان اینکه  عوامل اجرایی، مدیران ستادی و تیم های امدادی برای نظارت و مدیریت بحران های احتمالی در شب های پرفیض قدر آماده باش بودند، گفت: با پهنه بندی فضاهای پیرامون حرم و  استقرار عوامل نواحی ۶گانه ضمن تامین امکانات رفاهی و خدماتی ویژه احیاداران و حضور نیروهای کارگری، ادوات و ماشین آلات، عملیات نظافت و پاکسازی در قبل، حین‌ و بعد از مراسم احیا انجام شد.

ناظم رضوی با بیان اینکه پخش زنده مراسم شب‌های قدر از تلویزیون‌های اطراف حرم جهت بهره مندی زائرین از برنامه‌های داخل حرم حضرت عبدالعظیم‌حسنی (ع) فراهم شد، افزود: غرفه های فرهنگی با عنوان قنوت غنچه ها با آموزش کودکان، قصه گویی ویژه لیالی قدر برای کودکان با حضور کارشناسان مذهبی و غرفه های مشاوره، سلامت و گریم و نقاشی کودکان و همچنین ایستگاه‌های صلواتی با توزیع آب معدنی و بسته‌های افطاری و چای برای عزاداران و احیاداران محیا بود.

او اظهار داشت: با توجه به اهمیت آماده‌سازی و نظافت محوطه پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، تعبیه کیسه های زباله، نظافت و پاکسازی محوطه اطراف حرم  و سرویس‌های بهداشتی برای زائران در شب های قدر انجام شد.

ناظم رضوی با اشاره به اجرای تمهیدات ترافیکی در شب‌های قدر گفت: به منظور تسهیل تردد شهروندان ضمن انسداد ۲۰ مقطع در مبادی اصلی و فرعی منتهی به حرم، ۳ پارکینگ با ظرفیت ۱۵۰۰ دستگاه خودرو و یک پارکینگ ویژه موتورسیکلت در اطراف حرم مطهر اختصاص داده شد و به منظور سرویس‌دهی مناسب به زائران در پایان مراسم احیاء ۹۰ دستگاه اتوبوس در ۳ محل مستقر شدند.

شهردار منطقه خاطرنشان کرد: برای اولین بار سرویس رسانی به زائران و احیاداران با دو دستگاه خودروی برقی با ظرفیت هر دستگاه ۱۴ نفر از میدان هادی ساعی(خیابان مدرس) به سمت حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) انجام شد و بعد از ایام قدر نیز در روزهای عادی از صبح تا شب به شهروندان خدمت رسانی می‌کند.

۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
کد خبر: 34806

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =