ارزیابی مثبت اعضای شورای شهر تهران از عملکرد سازمان زیباسازی در نوروز و ماه مبارک رمضان

رئیس، نایب رئیس و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران عملکرد سازمان زیباسازی به ‌ویژه اقدامات انجام شده در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را مثبت ارزیابی کرده و خواستار توسعه، تقویت و تداوم آنها شدند.

به گزارش شهر به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان زیباسازی شهر تهران؛ همزمان با اجرای برنامه های متنوع ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در فضای شهر پایتخت، مهدی چمران رئیس و پرویز سروری نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران به همراه چهار عضو دیگر شورا طی سخنانی اقدامات سازمان زیباسازی در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان را مثبت ارزیابی کرده و خواستار توسعه، تقویت و تداوم آنها شدند.

رضایت مردم از تحول در چهره شهر

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه چهره پایتخت در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان   متحول شده است اظهار داشت:  در واقع سازمان زیباسازی با کارهایی که در این ایام انجام داد، تحولی در چهره شهر ایجاد کرد که مورد رضایت شهروندان بوده و امیدواریم این اقدامات رضایت الهی را هم در پی داشته باشد. وی ادامه داد:  امسال علاوه بر این که چند نقطه به‌عنوان محورهای اصلی برای اجرای برنامه‌های شاخص تعیین شدند، اقداماتی هم در مناطق صورت گرفت و همین امر سبب شد تا شهروندان در کلان‌شهر تهران شاهد چهره متفاوت و نشاط اجتماعی باشند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: به‌هرحال باید پذیرفت تغییروتحول چهره شهری چون تهران با این وسعت کار سختی است؛ اما سازمان زیباسازی تا حدودی زیادی در این امر موفق بود و نمره قبولی می‌گیرد.

زیباسازی سربلند است

پرویز سروری، نایب‌رئیس شورای شهرتهران ضمن تقدیر از زحمات همکاران سازمان زیباسازی اظهار داشت: اقدامات شایسته این سازمان در سال نو و ماه مبارک رمضان بر کسی پوشیده نیست و شهروندان امروز شاهد تحول در زیبایی بصری تهران هستند. آن چه در عملکرد این سازمان اهمیت زیادی دارد و شاید بتوان گفت برای نخستین‌بار این طور موردتوجه قرار گرفته، شکستن قالب‌های تکراری و پذیرفتن ایجاد تحول به‌عنوان یک اصل است.

وی افزود: مخاطب‌شناسی و مناسبت شناسی دو ویژگی خوب تیم زیباسازی است که همین امر منجر به ایجاد حس خوب در شهر و میان شهروندان شده و  یقین دارم که این اقدامات نتیجه یک فکر قوی است که قبل از اجرا جنبه‌های مختلف موضوعات را بررسی می‌کنند.

پمپاژ نشاط و شادمانی در تهران

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه امسال تقارن سه مناسبت نیمه شعبان، عید نوروز و ماه مبارک رمضان یک اتفاق خوب برای تپش قلب شهر و پمپاژ  نشاط و شادمانی در تهران بود،  افزود: مجموعه سازمان زیباسازی از روش های بدیع و نو بهره گرفته بود.

وی موضوع معرفی مکان‌های تاریخی و تفریحی و ... شهر تهران روی بیلبوردها و طراحی کیو آر کد برای دسترسی به اطلاعات این مکان ها هم اقدام جذاب و خلاقانه ای بود.

نادعلی افزود: کار خاص و ویژه دیگر هم مربوط به جشنواره نور در بوستان ها و در ایام مبارک رمضان بود که از اوایل فروردین شروع شده و همچنان ادامه دارد و در شهر آثار حجمی و المان های متناسب با بهار قرآن نصب شده اند و مجموعه زیباسازی در این مقوله هم نسبت به سال گذشته پیشرفت خوبی داشته است. به نظر سازمان زیباسازی در اقدامات مربوط به مناسبت های ملی و مذهبی و .... که در محلات و مناطق و مکان های خاص و ویژه انجام داده، موفق بوده است.

بوستان ملت بهترین گزینه برای برپایی جشن نور

مهدی بابایی، رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با بیان اینکه انجام کارهای بزرگ و پوشش‌دادن همه نقاط ابرشهری چون تهران در طرح زیباسازی نیازمند بودجه‌های کلان است، گفت: ازاین‌رو سازمان زیباسازی با انتخاب معابر مهم و شاخص برای اجرای طرح‌های بزرگ، ابتکار هوشمندانه و خلاقانه‌ای انجام داد. بوستان ملت برای طرح تهران زیبا و جشن نور بهترین گزینه بود که مورد اقبال مردم هم قرار گرفت.

بابایی نصب المان‌های متناسب با ایام ضیافت الهی را نیز از کارهای  شاخص و شایسته سازمان زیباسازی  برشمرد و افزود: یکی از کارهای ماندگاری سازمان زیباسازی اجرای مصوبه ساماندهی، طراحی، ساخت و نصب المان در ورودی‌های تهران است که امسال قطعاً باید این موضوع در دو ورودی پایتخت انجام شود. 

مسیر انتخاب شده مورد تأیید است

سید محمد آقامیری، رئیس کمیته عمران شورا نیز با اشاره به اینکه سازمان زیباسازی در این دوره برای ایجاد تحول در چهره شهر و افزایش زیبایی بصری کارهایی انجام داده است، گفت:  باتوجه‌به نظرسنجی‌ها صورت‌گرفته، مورد اقبال عمومی بوده و ازاین‌رو ارزشمند و قابل‌تقدیر است نکته مهم که نباید مورد غفلت قرار گیرد، نوآوری و خلاقیت و ابتکار است که برخی از کارها برای نخستین‌بار انجام شده و همین امر سبب افزایش رضایتمندی مردم شده به‌نحوی‌که امروز شهروندان به‌خوبی تحول در شهر را به لحاظ بصری و زیبایی لمس می‌کنند.

وی ادامه داد: در واقع این مسیر که سازمان زیباسازی انتخاب و در پیش گرفته، مورد تأیید است؛ اما باتوجه‌به گستردگی شهر تهران نیاز است همه شهروندان از اقداماتی این سازمان مانند نورپردازی، رنگ‌آمیزی، نصب المان و تندیس و تخم‌مرغ‌های رنگی و... بهره‌مند شوند؛ بنابراین نگاه محله‌ای هم باید در این موضوع موردتوجه و تأکید قرار گیرد. 

کیفیت و حجم کارها خوب بود

سید احمد علوی، رئیس کمیته گردشگری شورای شهر تهران گفت: سازمان زیباسازی سال گذشته در همه مناسبت‌های ملی و مذهبی به ویژه از نیمه شعبان به سال نو و ایام مبارک ماه رمضان اقدامات ویژه ای انجام داده است که باید بر گستردگی اقدامات توجه ویژه صورت گیرد. 

وی ادامه داد: سازمان زیباسازی به‌صورت متمرکز یک یا چند نقطه را برای اجرای طرح‌های نورپردازی و نصب المان و... در تهران انتخاب کرده بود و اگر تعداد این نقاط بیشتر شود و در هر منطقه یک محور تعیین گردد، دربرگیری شهروندان هم‌افزایش می‌یابد و حتماً رضایتمندی مردم هم سیر صعودی خواهد داشت. ازاین‌رو سازمان زیباسازی مسئولیت سنگینی به عهده دارد و باید نگاه عدالت‌محوری نسبت به مناطق پایتخت داشته باشد.

خیز سازمان زیباسازی برای تحول چهره شهر

احمد صادقی، رئیس کمیته هوشمند سازی شورای شهر تهران با بیان اینکه سازمان زیباسازی در راستای تحقق تحول در شهر گام‌های خوبی برداشته است و با اقداماتی که انجام داده دگرگونی شهر قابل لمس است، افزود:  امسال تقارن نوروز با بهار قرآن سبب شد تا سازمان زیباسازی اجرای طرح های جدید و متفاوتی را در دستور کار قرار دهد.

انتهای پیام/

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۱
کد خبر: 34887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =