برپایی سفره‌های مادرانه در محلات نه‌گانه

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶، از برپایی سفره‌های مادرانه ویژه روزه اولی‌های خانواده معزز ایثارگران شاغل در شهرداری منطقه در منزل شهدای والامقام خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۶، وی ضمن اعلام خبر برپایی سفره‌های اولی‌ها در محلات نه‌گانه گفت: ماه رمضان تنها فرصتی برای روزه داری و عبادت نیست، بلکه زمانی است که از آن می‌توان برای آموزش و تربیت صحیح اسلامی نیز استفاده کرد، در همین راستا برای تشویق و ترغیب نوجوانان به سنت حسنه روزه داری مراسم بزرگ روزه اولی ها به همت اداره رفاه و امور ایثارگران در بیوت خانواده شهدا برپا می‌شود.

وی افزود: این طرح برای تشویق نوجوانانی که برای بار اول روزه می گیرند، در کنار سنت جزء خوانی قرآن کریم در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی شده است تا این نوگلان روزه دار برای انجام فریضه های معنوی، به خصوص روزه، در کنار خانواده معظم شهدا تشویق و ترغیب شوند و به برکت خانواده شهدا معنویت را در ایام بلوغ به زندگی خود اضافه کنند.

سعید نظری مدیر اداره رفاه و امور ایثارگران منطقه نیز با اشاره به اولین تجربه روزه داری برای نوجوانان پسر و دختر گفت: فراهم سازی زمینه مناسب برای روزه داری، یکی از وظایف ظریف و بسیار مهم جامعه و خانواده تعریف میشود، عبادت روزه داری، به دلیل ویژگیهایی که دارد، نیاز به علاقه مند سازی به همراه آموزشهای لازم آن دارد و چه بهتر که این آموزش ها در بیوت معظم خانواده های شهدا به اجرا درآید.

او اینطور ادامه داد: خوشایندسازی روزه خصوصا در اولین تجربه، مسئله مهمی است و چنانچه اولین تجربه روزه داری کودک با الگوهای فاخر و هماهنگ همراه باشد، نتایج کاملتری از این رفتار گرفته میشود، لذا با عنایت به تدابیر شهردار تهران و برنامه‌های اداره کل امور ایثارگران در راستای انجام فعالیتهای فرهنگی و احیای فریضه عبادی روزه داری و سنت ختم قرآن کریم و همچنین اشاعه و نشر آموزه های قرآنی در ماه مبارک رمضان؛ جزء خوانی قرآن کریم در منزل شهید والامقام کریم جودکی (واقع در ناحیه ۳ محله خزانه) به عنوان کانون پایداری و بصیرت افزایی با حضور روزه اولی‌های خانواده‌های معظم ایثارگران (محدثه محمدی، تانیا قربانی، نیکا رمضان نژاد) با پذیرایی افطار انجام شد.

بر اساس این گزارش؛ ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت، شکل گیری هویت دینی و تقویت مبانی اعتقادی، آشنایی با مسائل و احکام ماه مبارک رمضان و روزه داری، ترسیم خاطره‌های ماندگار و تشویق روزه اولی‌ها برای توجه به احکام دینی و ... از جمله اهداف این برنامه بود.

در پایان  همچنین از تمامی نوگلان روزه اولی با اهدای هدیه ای به رسم یادبود تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

۲۸ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۳
کد خبر: 34937

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 6 =