حرف‌های ما را تقطیع نکنید/ پیش پرداخت ۶۰۰ اتوبوس داده شده اما اتوبوس‌ها تحویل داده نمی‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیش پرداخت ۶۰۰ دستگاه اتوبوس در سال قبل انجام شده اما اتوبوس ساخته و تحویل داده نشده است، یادآور شد: امیدواریم اتوبوس‌ها ساخته و تحویل داده شود.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی چمران در حاشیه یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز گزارشات حسابرسی در جلسه بررسی می‌شود، اظهار کرد: این گزارشات باید پیش از سال ۹۹ بررسی می شد که انجام نشده و ما ناچاریم بررسی کنیم تا به اتمام برسد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی طرح حفظ و گسترش فضای سبز در این جلسه، خاطرنشان کرد: اعضای شورا نامه ای ارسال کردند که نمی‌توانند در مناطق برای تشخیص باغات حضور داشته باشند چراکه پیش از این نماینده اجرایی شورا در جلسات حضور داشته است.

وی با اشاره به رونمایی از ۴۰ دستگاه اتوبوس در تهران، خاطرنشان کرد: این ۴۰ دستگاه را در پایان سال اعلام کردیم که یکی از شرکت‌ها آمادگی دارد تحویل بدهد و متاسفانه وزارت کشور از بیش از ۶۰۰ دستگاه ۱۷۶ دستگاه تحویل داد و امیدواریم مابقی را تحویل دهند.

چمران با تاکید بر اختصاص بودجه قابل توجه به حمل و نقل، گفت: هرچه شرکت‌های اتوبوسرانی بسازند ما تحویل خواهیم گرفت؛ روز گذشته عنوان شد که قرارداد دو هزار دستگاه منعقد شده و باید در طول ۶ ماه این اتوبوس‌ها ساخته شود.

وی با بیان اینکه قرارداد هزار دستگاه اتوبوس برقی نیز باید منعقد شود، خاطرنشان کرد: قرارداد ۲ هزار دستگاه را نیز وزارت کشور منعقد می ‌کند که البته برای کل کشور است اما ما به دنبال این هستیم که هزار دستگاه را به تهران اختصاص دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه پیش پرداخت ۶۰۰ دستگاه در سال قبل انجام شده اما اتوبوس ساخته و تحویل داده نشده است، یادآور شد: امیدواریم اتوبوس‌ها ساخته و تحویل داده شود.

وی با بیان اینکه پیگیری برای مترو نیز ادامه دارد، تصریح کرد: ما گلایه داریم که هنوز پیش پرداخت مترو انجام نشده تا واگن ساخته شود.

چمران با بیان اینکه تعدادی اتوبوس نو در بازی ‌های آسیایی قطر به کار گرفته شد، گفت: ما اعلام کردیم که هزار دستگاه را خریداری کنیم اما مخالفت شد و گفتند کسر شان است. تلویزیون نیز برنامه‌ای ساخت و حرف‌های بنده را تقطیع کردند و گفتند که ما می‌خواهیم اتوبوس دست دوم وارد کنیم.

وی افزود: در زمان کرونا نیز تا زمان تولید واکسن، دولت از کشورهای دیگر واکسن وارد کرد تا از مرگ افراد جلوگیری شود و ما در بخش اتوبوس نیز گفتیم اتوبوس‌های تقریبا نو که قیمت آن یک پنجم قیمت دیگر اتوبوس‌هاست، خریداری کنیم. درخواست ما این است که حرف‌های ما را تقطیع نکنند؛ مردم در شرایط نامناسبی هستند و ما می‌خواستیم کاری انجام دهیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین گفت: افزایش نرخ کرایه از ابتدای اردیبهشت ماه اعمال خواهد شد؛ افزایش نرخ کرایه تاکسی ۴۵ درصد، اتوبوس ۴۰ درصد و مترو ۲۰ درصد است.

انتهای پیام/

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۲
کد خبر: 34964

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 12 =