خطر وقوع سیلاب در روددره قوری‌چای

رئیس کمیته اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران از خطر وقوع سیلاب در روددره قوری‌چای خبر داد و گفت: شهرداری تهران اقدامات لازم را در راستای رفع مشکل این منطقه انجام و گزارشات لازم را ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار شهر، زهرا شمس احسان در یکصد و چهل و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکی از خطرات تهران، احتمال سیلاب است، یادآور شد: وجود روددره قوری چای در منطقه ۲۱ شرایطی را ایجاد کرده که در زمان بارش، سیلاب ایجاد شود.

وی تأکید کرد: مشکل اصلی اینجاست که به دلیل ساخت و سازهای غیرمجاز، مسیر رودخانه ۹۰ درجه انحراف داشته و به رغم تلاش های صورت گرفته، اختلاف سطح پل با آب موجود در این رود یک متر است که منجر به خسارت به ساختمان های موجود می شود.

شمس احسان با بیان اینکه عبه رغم هماهنگی ها هنوز مشکل این منطقه برطرف نشده است، تصریح کرد: از شهردار تهران تقاضا داریم که اقدامات لازم را انجام و گزارشات لازم را در این خصوص ارائه دهند.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با تأکید بر اینکه دستگاه قضایی نیز باید وارد شود، گفت: اگر شهرداری پروانه برای این ساختمان ها صادر کرده، اشتباه بوده است و از طرفی نیز باید دستگاه قضایی نیز ورود کند؛ وجود شن چاله ها در این مسیر از مشکلاتی است که مشاهده می شود و می تواند خطر بزرگی را ایجاد کند.

وی افزود: مثل اینکه با نهادهایی که معدن شن داشتند، به نتیجه رسیدند که معادن تعطیل شوند و این شن چاله ها اصلاح شوند.

انتهای پیام/

۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۶
کد خبر: 34969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 7 =