آموزش تفکیک پسماند به کودکان در کودک سرای محله ساعی

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۶، از آموزش بازیافت و تفکیک پسماند به کودکان در کودک سرای محله ساعی خبر داد.

به گزارش  شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۶، فرزاد هنرور گفت: کودکان به شنیدن و یادگیری مفاهیم جدید و شیوه‌های نوین در اجرای طرح اشتیاق زیادی از خود نشان می‌دهند و آموزش تفکیک زباله از مبدا در رده‌های پایه سنی یک سرمایه گذاری بلند مدت و نقش موثری در مدیریت بهینه پسماندهای شهری دارد.

هنرور با اشاره به این موضوع که کودکان در سنین پایین آماده دریافت تجربیات بیشتر هستند و کنجکاوی بالایی دارند؛ افزود: دوران کودکی می‌تواند زمان مناسبی برای آشنایی کودکان و دانش‌آموزان با عادت‌های سالمی نظیر بازیافت باشد. در این راستا برنامه‌ریزی شده است تا با همکاری سرای محلات، مهدهای کودک و مدارس کارشناسان آموزش بازیافت از طریق آموزش و نقاشی به کودکان مفاهیم زباله چیست، انواع زباله، به چه مواردی زباله می گویند و تفکیک پسماندهای خشک را به همان زبان کودکانه آموزش دهند.

 معاون شهردار منطقه۶ ادامه داد: در این کارگاه اعضای کانون محیط زیست  اقدام به آموزش درباره تفکیک زباله از مبدا و نحوه جداسازی به کودکان در قالب سطل آبی ویژه بطری‌ها و شکستنی ها؛ سطل زرد ویژه کارتن‌ها و مقوا، سطل سبز ویژه مواد پلاستیکی و  سطل قرمز ویژه قوطی‌ها و فلزات کردند. همچنین پس از ارائه آموزش‌های لازم، جهت یادسپاری سوالاتی از کودکان پرسیده و سپس جوایزی به آنها اهدا شد.

انتهای پیام/

 

۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۳
کد خبر: 35219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 3 =