بهره‌برداری از دو ایستگاه مترو در جنوب پایتخت تا پایان سال/ قلعه گبری و چشمه علی ساماندهی می‌شود

شهردار منطقه ۲۰ در خصوص مهمترین پروژه‌ها، برنامه‌ها و اولویت‌های منطقه متبوعش در سال ۱۴۰۲ توضیحاتی ارائه کرد.

سید محمد ناظم رضوی شهردار منطقه ۲۰ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص مهمترین برنامه‌ها و اولویت‌های این منطقه در سال ۱۴۰۲ اظهار کرد: با توجه به ماهیت خاص فرهنگی، تاریخی و مذهبی منطقه ۲۰ و ملزومات جهش توسعه ای برای انجام فعالیت ها در این منطقه برنامه ریزی های خوبی در برنامه ۴ ساله چهارم و بودجه ۱۴۰۲ انجام و در حوزه تامین کمبودهای زیرساختی و برنامه ریزی منسجم در حوزه گردشگری خصوصا گردشگری مذهبی در مناطق پیرامونی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) اقدامات و برنامه های مختلفی تدارک دیده شد.

امسال دو ایستگاه در خط ۶ مترو افتتاح می‌شوند

وی با بیان اینکه در شهرری علاوه بر خط یک مترو که در حال خدمات دهی است، خط ۶ مترو را داریم که ایستگاه دولت آباد آن از قبل بهره برداری شده بود، افزود: در این دوره با اهتمام ویژه شهردار تهران یکی از مهمترین پروژه های منطقه تکمیل خط ۶ است که در شهرری، ۴ ایستگاه میانی دیگر از این خط باقی مانده است که دو ایستگاه مهم آن در روبروی بیمارستان فیروزآبادی و ایستگاه واقع در ضلع شرق حرم با برنامه ریزی های انجام شده امسال به بهره برداری می رسند.

اجرای ۳۰ پروژه جدید در محله نفرآباد

ناظم‌رضوی ادامه داد: یکی از پروژه های اصلی در ضلع جنوب حرم ساخت بزرگترین پارکینگ زیرسطحی شهر تهران با حدود ۵ هزار جای پارک خودرو و یک مجتمع خدماتی است که امیدواریم در روزهای پیش رو عملیات عمرانی آن شروع شود؛ همچنین در یک سال و نیم گذشته با پیگیری های شهردار تهران درخصوص محله نفرآباد ۱۱ پروژه اصلی توسط سازمان نوسازی  و پیگیری های منطقه در حال انجام است و برای امسال نیز ۳۰ پروژه مسکونی، فرهنگی و خدماتی مثل ایجاد فضای ورزشی، زائرسرا و فضای بازی کودکان که یکی از اتفاقات بزرگ در بازآفرینی شهری در منطقه است، در نفرآباد اجرا خواهد شد.

ایجاد بازارچه متمرکز سبزی در شهرری در دست اقدام است

شهردار منطقه ۲۰ اضافه کرد: با کمک سازمان میادین میوه و تره‌بار، امسال سه میدان اصلی میوه و تره بار در شهرری در حال احداث است و ایجاد بازارچه متمرکز سبزی با توجه به مزارع حاصلخیز سبزی در اطراف شهرری در دست اقدام است. این ظرفیت نیز به ظرفیت های شهرری اضافه خواهد شد.

مجموعه های چشمه علی و قلعه گبری ساماندهی می شوند

ناظم رضوی با بیان اینکه در ابعاد گردشگری و احیای هویت های اصیل شهر تهران با توجه به ظرفیت های شهرری در این زمینه، اقدامات زیادی در دستور کار است، گفت: امسال بخشی از اقدامات به بهره برداری خواهد رسید. از آن جمله می توان به ساماندهی مجموعه چشمه علی و پیرامون آن و ساماندهی مجموعه قلعه گبری در مجاورت اتوبان شهید آوینی و همچنین مسقف کردن بخشی از بازار قدیمی شهرری با مولفه های حوزه میراث فرهنگی اشاره کرد.

دومین پارک تخصصی بانوان در منطقه ۲۰ به زودی به بهره‌برداری می‌رسد

وی با بیان اینکه مجموعه شهردخت شهرری آماده بهره‌برداری است که با شیوه نامه های اداره کل امور بانوان شهرداری تهران تدوین شده است، عنوان کرد: جزو مناطقی هستیم که یک پارک تخصصی بانوان به منطقه اضافه شده و دومین پارک در این زمینه به زودی به بهره برداری خواهد رسید. همچنین مجموعه بزرگ ورزشی شهر سالم ۲ به روز آوری شده و به زودی به شهروندان تقدیم خواهد شد.

ناظم‌رضوی با بیان اینکه منطقه ۲۰ اولین منطقه ای است که پویش قرار خدمت با حضور شهردار تهران در آن برگزار شده که ۹ مصوبه داشت که تقریبا همه این مصوبات اجرایی شدند، یادآور شد: یکی از مصوبه های اصلی که امسال به بهره برداری خواهد رسید، ایجاد سازوکار نظارتی و کنترلی برای بهره‌برداری مجموعه ایوان ری است که با تلاش های سازمان عمرانی مناطق و شرکت توسعه فضاهای فرهنگی این مجموعه برای بهره برداری مفصل، تحویل شهرداری منطقه ۲۰ خواهد شد؛ این مجموعه یکی از ظرفیت های بکر و مناسب در حوزه برگزاری مراسمات فرهنگی، آیینی و نمایش فیلم است که در کنار برج تاریخی طغرل آماده بهره برداری است.

شروع به کار پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید زهره‌وند با شهید آوینی

شهردار منطقه ۲۰ در خصوص پروژه های عمرانی تعریف شده در این منطقه توضیح داد: پروژه تقاطع غیرهمسطح شهید زهره‌وند با شهید آوینی از مهمترین پروژه هایی است که یکی از دسترسی های خوب برای شهروندانی است که از جنوب شهر تهران به منطقه شهرری می آیند و در بازگشت به سمت شمال و بزرگراه امام علی(ع) نیز مسیر روان تر و ایمن‌تر خواهد بود؛ این پروژه توسط سازمان عمران مناطق در حال تجهیز کارگاه و شروع به کار است؛ همچنین پروژه دیگر تعریض و تامین دسترسی های کافی در تقاطع بزرگراه آزادگان و خیابان شهید رجایی است که در دست تکمیل است و پیش بینی ما این است که امسال به بهره‌برداری برسد.

ایجاد مسیر و گذرگاه حرم به حرم و پیاده‌راه خیابان مدرس

وی در پایان خاطرنشان کرد: دو اقدام خوب توسط سازمان زیباسازی با همکاری منطقه در دست اقدام است که یکی از آنها ایجاد مسیر و گذرگاه حرم به حرم از محدوده امامزاده عبدالله (ع) تا میدان عبدالعظیم (ع) است که فاز آول آن در دست اقدام است و دیگر پروژه ای که اجرای آن به زودی شروع می شود پیاده‌راه خیابان مدرس است که این دو اقدام توسط سازمان زیباسازی در حال شروع به کار است.

انتهای پیام/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۲
کد خبر: 35336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =