اجرای ویژه برنامه‌های هفته زمین پاک در منطقه ۹

با حضور شهردار منطقه ۹، رئیس و معاون اداره محیط زیست استان تهران، معاونین و روسای ادارات، ویژه برنامه هفته زمین پاک در دبیرستان دخترانه قلم چی برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۹؛ سیدمحمدرحیم مرتضوی با اشاره به اجرای ویژه برنامه های هفته زمین پاک در غرب پایتخت گفت: هفته محیط زیست را می بایست یک جنبش محیط زیستی تلقی کرد تا همگان از اهمیت زمین و مزایای بی بدیل آن و گام‌هایی که می توان برای حفظ آن برداشت آگاه شوند.

وی افزود: اجرای برنامه های هفته زمین پاک، فرصتی برای ارتقاء آگاهی و آموزش در مورد مسائل محیط زیستی و ترویج فرهنگ حفاظت و پاسداری از زمین است.

شهردار منطقه ۹ عنوان کرد: از جمله اهداف مهم در راستای نامگذاری این هفته، حل بحران تغییرات اقلیمی، پایان بخشیدن به آلودگی پلاستیک، حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و تشویق جنبش‌های محیط زیستی است.

مرتضوی در ادامه با اشاره به صدا درآمدن زنگ زمین پاک در منطقه ۹، در راستای ترویج فرهنگ محیط زیستی در بین اقشار جامعه و مشارکت همگانی در مراقبت از محیط زیست، افزود: آموزش و تربیت نوجوانان در داشتن نگرش محیط زیستی به عنوان نسل تاثیرگذار آینده از اولویت های این طرح است.

این مقام ارشد شهری در منطقه ۹ تاکید کرد: می توانیم با شعار "سرمایه گذاری در زمین، توسعه بازیافت و بهره وری سبز" با انگیزه مضاعف و مشارک همگانی گام‌های موثر تری در ایجاد زمینی پاک و در نهایت حفظ محیط زیست برداریم.

همچنین در خاتمه این مراسم همچنین از فعالان و دوستداران محیط زیست جهت همکاری و مشارکت آنها در اجرای   برنامه های محیط زیستی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام

۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 35368

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =