شهردار تهران: گزارش حسابرسی ۹۰درصد شرکت ها مطلوب است

شهر: شهردار تهران با حضور در شورای شهر تهران در جریان بررسی تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ از اختصاص ۷۰ درصد بودجه شهرداری در شرکت ها خبر داد. گزارش حسابرسی ۹۰ درصد شرکت های شهرداری نیز مطلوب گزارش شده است.

به گزارش خبرنگار شهر، پیروز حناچی، شهردار تهران در جریان بررسی تفریغ بودجه سال ۱۳۹۷ در جلسه - ۲۶ مرداد – شورای اسلامی شهر تهران ابتدا سالگرد ورود آزادگان جنگ تحمیلی به کشور و واقعه ۲۸ مرداد که یکی از نقاط عطف تاریخی ایران بوده را گرامی داشت و گفت: تذکر مهندس الویری تذکر به جایی بود. ۷۰ درصد بودجه شهرداری در شرکت ها هزینه می شود و بررسی بودجه شرکت ها تاثیر خوبی در ارائه به موقع تفریغ بودجه شهرداری دارد.

او ادامه داد: انضباط مالی شرکت ها تاثیر مستقیمی در تفریغ بودجه شهرداری دارد؛ امسال می توانیم گزارش دهیم ۸۵ درصد شورای سازمان ها تشکیل شده که شامل ۳۷واحد است. هنوز ۷ شرکت، انجمن هایشان برگزار نشده که شامل ۱۵ درصد است و سازمان و شرکت هایی که موفق به کسب  نظر مکتوب شدند ۳۴ درصد هستند و ۹۰ درصد  شرکت ها نیز موفق شدند عملکرد مطلوب داشته باشند.

او افزود: در خصوص وضع بودجه ۹۸ از کار مشترک و تلاش اعضای شورا تشکر می کنیم که باعث شد کمترین عدم انضباط مالی را داشته باشیم.

حناچی گفت: در سال ۹۷ بودجه مصوب در شهرداری معادل ۱۷ هزار و ۴۲۹ میلیارد تومان بوده که پس از طی سال مالی ۹۷ در نهایت ۱۶ هزار و ۴۲۴ میلیارد تومان عملکرد در بخش مصارف و هزینه ها نشان دهنده تحقق ۹۴ درصدی بودجه است.

او ادامه داد: همکاران من در معاونت مالی و اقتصادی بر اصلاح و بهبود مورد نظر شورا تاکید دارند و امیدواریم با مشارکت شورا و شهرداری انضباط مالی برقرار شود.

اجرای دوباره طرح ترافیک از اول شهریور

شهردار تهران در حاشیه جلسه شورای شهر یکشنبه -۲۶ مرداد- و در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز تفریغ بودجه ۹۷ تصویب شد. بحث مشروط جدی نبود. برخی اطلاعات مانند دستمزد  ۱۰ درصدی را مبنا گرفتیم که شورای عالی کار بیشتر در نظر گرفته بود ؛ البته این اختلاف طبیعی است.
او درباره اجرای طرح ترافیک در تهران گفت: قرار بود تا اخر مرداد اجرا نشود و بعد ازآن اجرا شود . بر اساس تصویب شورای ترافیک از اول شهریور طرح اجرا می شود و نیازی به تصویب ستاد کرونا نیست.

خبرنگار: سمیرا امیرچخماقی

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 3545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 13 =