شن‌چاله‌ها به مجموعه‌ خدماتی تبدیل می‌شوند

طی توافقی دوجانبه فی مابین مدیریت شهری و مالکان شن‌چاله های پایتخت، بزودی اراضی بجا مانده از فعالیت بهره‌برداران، ساماندهی و مجموعه خدماتی در آنها احداث می‌شود.

محمد جواد خسروی شهردار منطقه ۱۸ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر در خصوص آخرین وضعیت ساماندهی شن چاله های این منطقه اظهار کرد: به جهت منع ادامه فعالیت و پیگیری طرح دعوی در مراجع قضایی پیرامون آثار مخرب زیست محیطی بجا مانده از اراضی شن چاله های منطقه، نشست فوق العاده ای با حضور شهردار تهران و مالکان این معادن برگزار و مقرر شد تا عملیات ساماندهی این اراضی ۲۱۶ هکتاری و احداث تفرجگاه عمومی با قدرالسهم معین و حفظ منافع شهر و شهروندان وارد فاز اجرا شود.

وی افزود: طبق مفاد توافق به عمل آمده، معاونت شهرسازی و معماری، سازمان نوسازی شهرداری تهران و مدیریت شهری منطقه به عنوان متولی نظارت بر حسن انجام تعهدات مالکین و نحوه اجرایی شدن فاز عملیات ساماندهی اراضی ناپایدار و آلاینده کنونی به مجموعه خدماتی با تأمین سرانه های مورد نیاز این بخش از پایتخت به ایفای نقش خواهند پرداخت.

به گفته خسروی؛ پیشروی فعالیت معادن شن و ماسه و حفر ابر گودال‌هایی به ارتفاع بالغ بر ۱۰۰ متر، موجب عدم رعایت فاصله قانونی ۵۰ متری با حاشیه مسیل کن شده و این کاهش فاصله ۴۴ متری، علاوه بر مبدل شدن به تهدید جدی زیست محیطی برای شهروندان، ناپایداری اراضی و احتمال شکستگی جداره های مسیل را در پی داشته است.

شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به اینکه مالکان این معادن برای ارائه طرح پیشنهادی خود تنها یک ماه زمان دارند، خاطرنشان کرد: با اتمام این مهلت قانونی، مدیریت شهری به‌عنوان حافظ منافع شهر و شهروندان بطور مستقل وارد عمل شده و بر اساس نیاز محلات، سرانه ها را تعریف و مالکین را ملزم به اجرای طرح خواهد کرد.

انتهای پیام/

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۹
کد خبر: 35461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 12 =