۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 3553

لایروبی ۶ هزار متر کانال در منطقه ۶

بانک اطلاعاتی هوشمند شبکه فرعی آبهای سطحی تهیه می شود
لایروبی ۶ هزار متر کانال در منطقه ۶

طرح لایروبی کانال ها، مسیل ها و قنات ها در منطقه ۶ اجرا و در همین راستا بیش از ۶ هزار کیلومتر کانال قلب پایتخت لایروبی و پاکسازی شد

به گزارش شهر، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۶، این طرح از اوایل مرداد شروع و همچنان در حال اجرا است. به گفته ابوالفضل کاظمی، رییس اداره مسیلها و قنوات شهرداری منطقه ۶، تمامی انهار، کانال ها و مسیلها به طور مستمر و مداوم در نواحی ششگانه انجام می شود.
کاظمی هدف از لایروبی کانال ها را جلوگیری از جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی و آب ماندگی در معابر در زمان بارش های باران اعلام کرد و گفت: از ابتدای مرداد تا کنون حدود ۶ هزار و ۲۳۴ متر از کانال های منطقه با استفاده از تجهیزات و نیروهای خدماتی پاکسازی شده اند.
او ادامه داد: علاوه بر لایروبی و پاکسازی و رسوب برداری شبکه فرعی جمع آوری آبهای سطحی، نظارت و کنترل دقیق برعملکرد پیمانکاران خدمات شهری، رعایت اصول بهداشتی و زیست محیطی در انجام عملیات لایروبی، رعایت دستورالعمل HSE و تهیه و تکمیل بانک اطلاعاتی جامع و هوشمند از شبکه فرعی آبهای سطحی منطقه از دیگر اهداف این طرح هستند.
 به گفته کاظمی در این منطقه ۳ رشته قنات فعال وجود دارد  و به طور متسمر بازبینی و لایروبی می شوند.
کاظمی در پایان با جلب مشارکت شهروندان در پاکیزه نگهداشتن کانال ها و قنات ها و حتی انهار گفت: متاسفانه گاهی اوقات شاهد هستیم شهروندان زباله های حجیم خود را داخل نهرها و کانال ها رها می کنند که همین امر سبب مسدود شدن مسیر آب و جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر می شود. بنابراین از شهروندان تقاضا دارم در این کار ما را یاری کنند و از رها کردن زباله در نهرها و کانال ها و قنات ها بپرهیزند.

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۵
کد خبر: 3553

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 2 =