۲۳ درصد حاشیه نشینی کشور در استان تهران است

استاندار تهران با اشاره به رشد سالانه بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران و تامین نشدن زیرساخت‌های متناسب با این جمعیت گفت: فکر نمی کردم تهران این حجم از عقب ماندگی در توسعه را داشته باشد.

به گزارش شهر، انوشیروان محسنی بندپی، استاندار تهران در نشست مشترک با رییس و اعضای مجمع نمایندگان استان تهران در مجلس با اشاره به مشکلات این استان گفت: سابقه چند دوره حضور در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون بهداشت و درمان را دارم، اما هیچ‌گاه تصور نمی‌کردم استان تهران این حجم از نارسایی ها و کمبودها را  به ویژه در بخش بهداشت و درمان و همچنین در ابعاد مختلف توسعه داشته باشد.

او افزود: سالانه بین ۲۲۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به جمعیت استان تهران افزوده می‌شود، اما متناسب با این حجم از جمعیت، زیرساخت ایجاد نمی شود که این امر مشکلات زیادی را بر استان بار می کند. استان تهران در همه ابعاد توسعه‌ای اعم از حمل و نقل عمومی و ریلی، محیط زیست، فضاهای آموزشی، سرانه های ورزشی و رفاهی با نارسایی‌های اساسی مواجه است و البته روند مطالبه‌گری در مدیران استان تهران آغاز شده است.

به گزارش ایسنا او ادامه داد: ۲۳ درصد از جمعیت حاشیه نشین ساکن در بافت های ناکارآمد شهری کشور در استان تهران سکونت دارند. ۸۷ هزار میلیارد تومان معادل ۵۳ درصد درآمدهای مالیاتی کشور از استان تهران تامین می شود، اما متاسفانه بودجه عمرانی متناسب با جمعیت و ظرفیت های استان تخصیص نمی یابد.

۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۱
کد خبر: 3555

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =