بازارهای گل و گیاه ساماندهی می‌شود/ عرضه مستقیم گل در تمامی اماکن پایتخت

شهردار تهران با بیان اینکه به دنبال فراهم آوردن شرایطی هستیم که گل در تمامی اماکن شهر به صورت مستقیم عرضه شود، گفت: همچنین ساماندهی بازارهای گل و گیاه نیز از اقدامات در دستور کار است تا تولیدکنندگان بتوانند در این مراکز محصولات خود را به درستی عرضه کنند.

نوزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گل و گیاه تهران صبح امروز -۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲- در بوستان گفت‌وگو تهران با حضور شهردار پایتخت، رییس شورای شهر تهران، سفرای کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه و مدیران شهرداری تهران برگزار شد.
در این مراسم علیرضا زاکانی شهردار تهران گفت: تفاوت جوهری این نمایشگاه با موارد قبلی کاملا مشهود است. کشور ما در حوزه‌های مختلف قابلیت های ممتازی دارد. یکی از این حوزه‌ها تولید گل‌و گیاه است. تنوع اقلیمی ایران نیز شرایط خوبی را برای رشد این حوزه ایجاد کرده است.
وی در ادامه افزود: مطابق آمار ایران هفدهمین کشور تولید کننده گل و گیاه است و صد و دهمین صادرکننده. علاوه بر این در داخل کشور ما کاهش سرانه مصرف از ده شاخه را داریم که همین میزان مصرف نیز ده درصد استاندارد جهانی است. این آمار قابل تامل است و برای بهبود آن باید چاره اندیشید.
شهردار تهران تاکید کرد: برگزاری نمایشگاه گل‌وگیاه از هر جهت مفید است و حضور تولید کنندگان خارجی نیز مغتنم است زیرا تولید کنندگان خارجی داشته هایی دارند که ما باید از آن بهره بگیریم‌ و ما نیز داشته‌ای داریم که می‌توانم به آنها عرضه کنیم. حضور سفرای محترم و نمایندگان کشورها در جمع ما نمایانگر این است که ما می‌توانیم بهترین تعامل را با کشورهای دیگر در زمینه گل‌و گیاه داشته‌باشیم و رتبه صادراتی خود را از صد و دهم جهان بهبود ببخشیم.
زاکانی ادامه داد: موضوع توسعه صنعت گل و گیاه از دو منظر جدی است؛ نخست به طراوت بخشی شهر و بالابردن کیفیت زندگی شهروندان کمک می‌کند، دوم باعث رشد حوزه اقتصادی کشور ما می‌شود. در این رابطه ما در شهرداری تهران تلاشمان این است کمک کنیم به ایجاد بستر انعکاس توان‌مندی های داخلی این صنعت که یک نمونه آن برگزاری نمایشگاه گل‌و گیاه است.
تلاش برای افزایش سرانه مصرف گل و گیاه 
شهردار تهران در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در کنار فرهنگ‌سازی باید با استفاده از تبلیغات شهری شرایط را برای بالا بردن سرانه مصرف گل و گیاه در تهران فراهم کنیم. همچنین مهم‌ترین اقدام ما باید تبدیل شهر به نمایشگاه گل و گیاه باشد.

وی در رابطه با دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در توسعه فضای سبز شهری افزود: پیش از انقلاب تعداد پارک‌های سطح شهر تهران ۶۵ عدد بود اما این آمار اکنون به ۲۳۸۸ پارک رسیده‌است، اگر چه محدودیت آبی در تهران داریم با این وجود ما به وضع موجود راضی نیستیم و می‌توانیم با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا در زمینه آبیاری فضای سبز شهر تهران را بیش از قبل توسعه دهیم.
زاکانی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: ۲۰ هزار تولید کننده گل‌وگیاه در کشور داریم که تنها ۲۵۰ تا از این تولیدکنندگان در نمایشگاه امروز شرکت کرده‌اند. در همین رابطه یکی از طرح‌هایی که مجموعه ساماندهی ما پیگیر شد، ایجاد شرایطی برای عرضه مستقیم گل در تمامی اماکن شهر است تا مردم بتوانند گل‌ و گیاه دلخواه خودشان را در محل زیست خود ببیند و بخرند. همچنین ساماندهی بازارهای گل در شهر نیز از اقدامات در دستور کار ماست تا بتوانند تولید کنندگان در این مراکز محصولات خود را به درستی عرضه کنند.
انتهای پیام/
۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
کد خبر: 35722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 4 =