آغاز طرح شناسایی منابع آلاینده محیط زیست حریم منطقه ۱۵

رئیس اداره محیط زیست منطقه ۱۵ از آغاز طرح شناسایی منابع آلاینده محیط زیست در حریم جنوب شرق پایتخت خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۵، صالح سلیمانی با اعلام این خبر گفت: این پروژه به منظور شناسایی منابع آلاینده محیط زیست و چالش آلاینده‌های محیطی حریم ۱۵۰ کیلومتری منطقه ۱۵ به اجرا درمی آید.

به گفته او، در این طرح تمامی فاکتور های محیط زیست  شامل آلودگی هوا، آب و خاک رصد می شود تا با رفع موارد شناسایی شده، شاهد ارتقای کیفیت زندگی شهروندان و محصولات تولیدی این منطقه باشیم.

او در ادامه با تاکید بر اهمیت اجرای این پروژه گفت: هدف از این طرح، شناسایی منابع آلاینده محیط زیست حریم، شناسایی کانونها، مراکز آلودگی منابع آلاینده، بررسی نقاط آسیب پذیر و تعیین سطح آلودگی در حریم منطقه و ارائه راهکارهای کارآمد مدیریتی و اجرایی به منظور کنترل و پیشگیری آلودگی است.

سلیمانی اضافه کرد:  در این راستا اقداماتی نظیر پایش میدانی محدوده حریم، مکان یابی محل آلاینده ها و اندازه گیری یا نمونه برداری از نقاط آلاینده خاک، آب، هوا و صوت در ۲ فصل گرم و سرد انجام شد.

رئیس اداره محیط زیست منطقه ادامه داد: سپس نتایج به دست آمده از این عملیات با استانداردهای جهانی مقایسه و به‌صورت نمودار ارائه و همچنین در محیط GIS به صورت لایه های اطلاعاتی تهیه و نقشه های لازم جهت درک بهتر از موقعیت آلاینده ها و تاثیر آنها بر منطقه تولید می شود.

سلیمانی افزود: در پایان براساس تحلیل های صورت گرفته و نقشه های ارائه شده، راهکارهای کاهش آلودگی مشخص و توصیه‌های لازم تدوین خواهد شد

۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۱
کد خبر: 3573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =