آمادگی برای تعیین حریم مناطق یک و دو/ خیابان‌های قدیمی درکه اختصاصی می‌شوند

شهردار منطقه یک تهران از آمادگی برای تعیین حریم منطقه یک و دو شهر تهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهر، مهدی صباغ در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید میدانی خود از محله درکه در هفته گذشته، اظهار کرد: براساس نیازهایی که معتمدین محله داشتند، بازدیدی با حضور نخبگان و معتمدین انجام شد.

شهردار منطقه یک با بیان اینکه اتفاقات خوبی در محله افتاده و یا در حال پیگیری است، یادآور شد: بازنگری طرح تفصیلی محله درکه نیز موضوع بسیار مهمی است که بر محوریت بافت تاریخی تهیه شده که این طرح به کمیسیون ماده پنج ارائه خواهد شد و سعی شده که واقعی و امکان پذیر باشد تا بتوان نوسازی بافت را انجام داد.

وی با اشاره به تعریض محدوده جهت رفع ترافیک میدان درکه، یادآور شد: احداث پارکینگ روباز را نیز دنبال می کنیم و با تعیین تکلیف پرونده سرمایه گذار قبلی، با سرمایه گذار جدید وارد کار خواهیم شد.

صباغ با بیان اینکه بازسازی کامل سرویس بهداشتی ابتدای خیابان درکه انجام شده است، تصریح کرد: ملک رهاشده در محله که پرخطر بود، تخریب شد و هفت میلیارد تومان برای دیواره سازی در خیابان عراقی برای بازسازی ورودی خیابان درکه از سمت اوین اختصاص یافته است.

وی با اعلام اینکه به دنبال این هستیم که تنها افراد محلی بتوانند وارد خیابان های قدیمی درکه شوند، تأکید کرد: پیگیر صدور مجوز بهره برداری موقت از رستوران های موجود در ارتفاعات درکه که هزینه ای را بابت انتقال پسماند نمی پردازند، برای دریافت عوارض از این رستوران ها هستیم.

صباغ با بیان اینکه آماده تعیین حریم منطقه یک و دو هستیم، یادآور شد: امیدواریم با مصوبات موجود بتوانیم مشکلات موجود در محله درکه را برطرف کنیم.

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
کد خبر: 35779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =