۴۰ میلیارد تومان از سرمایه شهرداری تهران را حفظ کردیم/ قطع پرداخت ماهیانه ۵۰۰ میلیون تومان در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری

مدیرعامل شرکت شهر سالم گفت: هر ماه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت بی مورد انجام می شد که با اعتراضاتی که انجام دادیم این مبلغ به صورت ماهیانه به سود شهرداری شد.

به گزارش خبرنگار شهر، محمد آخوندی در یکصد و چهل و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی گزارش حسابرسی شرکت شهر سالم برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ با بیان اینکه در گزارش سال ۹۹ اعلام شده که صورت های مالی منتهی به ۳۰ اسفند این سال مطلوب بوده است، اظهار کرد: در خصوص پولشویی مشکل خاصی در این شرکت وجود نداشته است.

وی با تأکید بر تعیین تکلیف قطعی امور مالیاتی این شرکت، خاطرنشان کرد: سیستماتیکی شدن اقدامات، تعیین تکلیف پیش پرداخت ها و دریافتنی ها و پرداختنی های تجاری و تعیین تکلیف وضعیت بیمه دارایی های ثابت فاقد پوشش بیمه از جمله تکالیف این شرکت است.

مدیرعامل شرکت شهر سالم در ادامه گفت: این شرکت ۱۹ مرکز درمانی دارد که به پرسنل و بازنشستگان و مردم خدمات رسانی می کند و در سال قبل چهار میلیون نفر از این خدمات استفاده کرده اند.

امیر نور محمدی با بیان اینکه موضوعات مالیات و دارایی به جدیت پیگیری نشده بود، خاطرنشان کرد: قرار شد ما پیگیری این موضوع باشیم که مالیات سال ۹۹ با پیگیری ها تعیین تکلیف خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفته اول مدیریت جدید حساب ها مسدود شد، خاطرنشان کرد: ما به پرداخت نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان از منابع شرکت و شهرداری محکوم شده بودیم که رأی دریافت کردیم و ۴۰ میلیارد تومان به نفع شهرداری به ما بازگشت.

نورمحمدی همچنین تصریح کرد: هر ماه ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان پرداخت بی مورد انجام می شد که با اعتراضاتی که انجام دادیم این مبلغ به صورت ماهیانه به سود شهرداری شد.

وی با بیان اینکه مشکلات قراردادها را ساماندهی کردیم، گفت: اگر حمایت شورا و شهرداری را داشته باشیم می توانیم رضایت بیشتری از سوی پرسنل و بازنشستگان در خصوص خدمات رسانی این شرکت جلب کنیم.

نورمحمدی با بیان اینکه تا جایی که در توان ما بود بدهی های انباشته را پرداخت کردیم، تصریح کرد: در چند سال اخیر بحث تجهیزات شرکت مسکوت مانده بود که نیاز به منابع دارد.

وی با تأکید بر اینکه مشکل عمده عدم همکاری بخش خصوصی با ما میزان تعرفه است، یادآور شد: اگر با توجه به هزینه های سرسام آور بخش درمان میزان تعرفه مورد توجه قرار نگیرد، قطعاً با مشکل روبه رو خواهیم شد.

ناصر امانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران نیز با تأکید بر اهمیت توجه به سلامت کارکنان، گفت: بدهی شرکت شهر سالم به مراکز درمانی باید تعیین تکلیف شود تا کارکنان در مراجعه به این مراکز با مشکل مواجه نشوند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا نیز با بیان اینکه بخشی از تجهیزات شرکت شهر سالم فرسوده است، گفت: مواردی که نیاز به خریداری است باید تأمین شود؛ چراکه وضعیت مراکز شرق و جنوب شهر و بعضاً مرکز شهر ضعیف است و باید تجهیزات تأمین شود.

گفتنی است؛ گزارش حسابرسی شرکت شهر سالم برای سالهای ۹۶ تا ۹۹ با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

همچنین، در این جلسه لایحه شهردار تهران در خصوص «اصلاحیه عناوین مندرج در ماده واحده مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی شهرداری تهران» و یک فوریت طرح اصلاحیه بهای خدمات آتش نشانی با حداکثر آراء موافق اعضا به تصویب رسید.

انتهای پیام/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۶
کد خبر: 35789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =