توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی در منطقه۲ پایتخت

شهردار منطقه ۲ توسعه زیرساخت‌های حمل و نفل عمومی و تحول در این بخش را اولویت برنامه‌های مدیریت شهری منطقه در سالجاری برشمرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۲، مهدی صالحی اظهار کرد: بنا برتدبیر شهردار و تاکید شورای شهر ارتقای حمل و نقل عمومی از اولویت سالجاری است و منطقه ۲ نیز چند پروژه در این زمینه در دست دارد  که مهمترین آن، اتمام خط ۷ مترو تا خردادماه است که طبق این برنامه ایستگاه میدان کتاب به بهره برداری خواهد رسید.

وی افزود: احداث ایستگاه تاکسی و اتوبوس در مجاورت ایستگاه مترو میدان کتاب نیز پیش بینی شده است و با توسعه این زیر ساخت‌ها بخش عمده‌ای از مشکلات دسترسی شهروندان به حمل و نقل عمومی مرتفع و تحول بزرگی در حمل و نقل  منطقه ایجاد می‌شود.

شهردار منطقه گفت: علاوه بر این احداث خط ۱۰ مترو نیز در دستور کار است که ۵ ایستگاه (اشرفی اصفهانی، میدان کتاب، میدان شهرداری، میدان شهید تهرانی مقدم و فرهنگ) آن در منطقه ما واقع شده است؛ و در همین راستا مدیریت شهری منطقه در بحث تامین مالی و تامین فضاهای مورد نیاز با شرکت مترو هماهنگی و همکاری می کند.

صالحی افزود: در حال حاضر در بحث تامین اتوبوس، ون و تاکسی نیز با توجه به کمبودی که در منطقه وجود دارد و در واقع با یک سوم ظرفیت مورد نیاز در حال فعالیت است و با توجه به درخواست‌های متعدد شهروندان پیگیر هستیم تا ارتقا و نوسازی در این حوزه را رقم بزنیم.

انتهای پیام

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۷
کد خبر: 35853

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 5 =