بازدید پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) از امکانات مدیریت بحران پایتخت

جمعی از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(عج) ضمن بازدید از مرکز عملیات اضطراری پایتخت و سامانه‌های به کار رفته در این مرکز با اقدامات سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در بخش‌های پیشگیری، آمادگی، مشارکت‌های مردمی و پدافند غیرعامل آشنا شدند.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، علی نصیری رئیس سازمان در این بازدید با ارائه تاریخچه‌ای از فعالیت‌های سازمان به معرفی اقدامات انجام گرفته و پروژه‌های این سازمان پرداخت و با اشاره به این که برای مقابله با بحران باید با برنامه‌ریزی‌های لازم حول مراحل چرخه مدیریت بحران شامل پیشگیری و کاهش خطر، آمادگی، پاسخ و بازتوانی اقدام شود، به بررسی وضعیت گسل‌های تهران، سامانه‌های مورد استفاده در مرکز فرماندهی و اقدامات انجام گرفته برای افزایش هماهنگی بین سازمان‌‎های امدادی پرداخت.

وی در ادامه از وضعیت مخاطرات عمده شهر تهران شامل زلزله، سیل، طوفان، آتش‌سوزی، فروریزش زمین و ساختمان و مخاطرات ناشی از تغییرات آب‌وهوایی ارائه داد و به تشریح این حوادث و میزان خطرپذیری پایتخت در مقابل آنها پرداخت.

بنابراین گزارش؛ رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین ضمن معرفی بخش‌های مختلف سازمان، توضیحاتی در خصوص قوانین موجود، کارگروه‌های تخصصی ۱۵گانه، نقش و جایگاه این کارگروه‌ها در ستاد مدیریت بحران شهر تهران، شرح وظایف آنها و دستورالعمل‌های تصویب شده ارائه داد.

نصیری در ادامه به تشریح اقدامات انجام گرفته در قالب پویش جهادی واکسیناسیون در تهران ،تشکیل قرارگاه ایمنی کالبدی شهر تهران و فعالیت‌های حوزه ایمنی، ارتقای سامانه هشدار سریع زلزله، تهیه برنامه پیش‌نشانگری، پهنه‌بندی خطر سیلاب و پیش‌بینی‌کمیت‌های جوی پرداخت.

مروری بر وضعیت پایگاه‌های مدیریت بحران، ارائه گزارش از پروژه قطب‌های آمادی، امدادی و فرماندهی عملیات بحران کلانشهر تهران، تمرین مشترک امداد هوایی کلانشهر تهران، تامین تجهیزات پایگاه‌ها، فرهنگ‌سازی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل و اقدامات انجام گرفته در بخش پدافند غیرعامل، بازنگری و بروزرسانی طرح تخلیه اضطراری و اقدامات انجام گرفته در خصوص فعالیت گروه‌های دوام موضوعات دیگری بود که در این نشست درباره آنها توضیحاتی ارائه شد.

انتهای پیام/

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۷
کد خبر: 35940

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =