نمایندگان دختران تهرانی، آرای خود را به صندوق انداختند

انتخابات دبیرکل کانون نوجوانان دختران شهر تهران، با حضور ۲۲ نماینده از مناطق پایتخت در منطقه ۸ ‌برگزار شد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه۸؛ اولین دوره انتخابات دبیرکل کانون نوجوانان دختران شهر تهران، با شرکت ۲۲ نماینده از دانش آموزان دختر نوجوان شهر تهران و حضور زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران، فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ و مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران در این منطقه برگزار شد.

این انتخابات با هدف آموزش، جلب و مشارکت نوجوانان در راستای انجام فعالیت‌های مشترک در منطقه۸ تهران برگزار و ایجاد بستر مناسب برای حضور فرهنگی و اجتماعی نوجوانان از اهداف اصلی این کانون است و مقرر شد منتخبین در برنامه‌ریزی خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و تفریحی با مجموعه مدیریت شهری مشارکت داشته و ارتباط با سرای محلات، شهرداران مدارس، برقراری ارتباط و همکاری با دیگر کانون ها و سمن های فعال فرهنگی اجتماعی از دیگر فعالیت‌های منتخبین این کانون است.

فاطمه تنهایی شهردار منطقه۸ ضمن خوش آمدگویی به مدعوین و دختران نوجوان مناطق ۲۲گانه شهر تهران گفت: شما دختران باید به این باور برسید که شهر در عرصه مدیریتی و در سطوح برنامه ریزی به شما نیاز دارد و بر این اساس، شما مسئول هستید در جلسات مختلف مطالبات خود را بیان کنید و وظیفه و مسئولیت ما هم در امر خدمت‌رسانی آموزشی به شهروندان این است که مسیر آموزشی متناسب با پاسخ‌های شما را مهیا کنیم.

شهردار منطقه۸ با اشاره به مسئولیت‌های شهری در راستای فراهم آوردن محیطی مناسب برای آماده‌سازی و واگذاری نقش‌های اجتماعی به نسل جدید، افزود: این اقدام حرکت ارزشمندی است تا مسئولیت پذیری نوجوانان افزایش یابد.

زهرا شمس احسان عضو شورای اسلامی شهر تهران در ابتدای این انتخابات از تلاش‌های مدیر کل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران و شهردار منطقه۸ قدردانی کرد و گفت: کانون‌های شهروندی تمرینی برای فعالیت های اجتماعی دختران و نسل نوجوان و جوان است.

وی در این مراسم بر نقش فعالانه دانش‌آموزان و کنش گری نسل جوان تاکید کرد و افزود: زنان و دختران نیم رخ اجتماعی شهر هستند و برابری فرصت ها در جامعه سبب رشد و تعالی می‌شود و میدان دادن و برگزاری این نشست ها و کانون ها، نقش فعالانه نسل جوان را در عرصه اجتماعی پررنگ تر می‌کند و ما هم تمام تلاش‌مان را در این عرصه انجام می‌دهیم تا بتوانیم یک تغییر مثبت را در چشم انداز آینده شاهد باشیم. امید است این چنین رویدادها بتوانند به صورت ساختارمندانه دانش‌آموزان را در فعالیت های اجتماعی هدایت کند.

مهدی امیری مدیرکل آموزش‌های شهروندی شهرداری تهران مشارکت و پذیرفتن مسئولیت دانش‌آموزان در امر مطالبه‌گری را شایسته تقدیر دانست و گفت: ما در کنار هم جمع شدیم تا بتوانیم اتفاق‌های خوب را با تلاش، مشارکت و انگیزه نسل نوجوان در شهر تهران رقم بزنیم.

وی ادامه داد: مشارکت در برگزاری جشنواره های مختلف فرهنگی با موضوع آداب شهروندی بخشی از برنامه‌ها و سیاست‌های این کانون ها است و این دوران مهمترین و اثرگذارترین دوره زندگی نواجوانان است و ماموریت این کانون ها ایجاد بسترهای مناسب رشد خلاقیت ها و ارتقاء سطح شناخت و آگاهی نوجوانان در پایتخت است.

بر اساس این گزارش؛ از دیگر فعالیت‌های کانون نوجوانان دختر شهر تهران برگزاری جلسه با مسئولین شهری در سطح مناطق و ناحیه‌ها است و اعضای کانون در اجرای برنامه‌های مناسبتی ملی و مذهبی و اجرای برنامه‌های ابلاغی اداره کل آموزش های شهروندی مشارکت خواهند داشت.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 35962

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =