مهندسی خطوط اتوبوس‌های پایتخت تا پایان تیرماه/ایجاد ایستگاه‌های جدید و حذف ایستگاه‌های زائد

مهدی علیزاده در مورد مهندسی خطوط ایستگاه های اتوبوس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شرکت واحد اتوبوسرانی تهران ، مهدی علیزاده در مورد بازنگری در مسیر و ایستگاه های اتوبوس تهران، گفت: مهندسی خطوط اتوبوسرانی یکی از برنامه های جاری شرکت واحد اتوبوسرانی است و مشاور در این خصوص در حال مطالعه است  و براساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان تیرماه مهندسی خطوط انجام خواهد شد.

وی گفت: در قالب مهندسی خطوط سعی می‌کنیم که نیاز ایجاد ایستگاه‌های جدید،‌ حذف ایستگاه های زائد و مدت زمان دسترسی شهروندان را مدیریت کنیم.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه براساس استانداردهای موجود، در حال حاضر ۵۰۰۰  ایستگاه اتوبوس در سطح شهر داریم، تصریح کرد: شهروندان به طور میانگین باید با طی مسافت  ۳۰۰ تا ۳۵۰ متر به ایستگاه اتوبوس برسند، اما مسئله اینجاست که به دلیل کمبود ناوگان بعضا حتی ممکن است تا ۳۰ دقیقه هم در ایستگاه در انتظار اتوبوس بمانند.

وی در مورد سرانجام احداث «بی آرتی» همت گفت: کارشناسان در حال مطالعه این موضوع هستند و باید هزینه فایده این طرح در نظر گرفته شود و همچنین میزان درخواست سفر بررسی شود و پس از تأیید مطالعات، نسبت به ایجاد بی آرتی در این مسیر اقدام می‌کنیم.

علیزاده در پاسخ به این سوال که آیا شاهد ایجاد خطوط جدید «بی آر تی» در تهران خواهیم بود یا خیر؟ گفت: فعلا برنامه ای برای ایجاد خط جدید «بی آر تی» نداریم.

منبع: ایسنا 

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۵
کد خبر: 35986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =