تقدیر از عملکرد ۲۰ ماهه شهرداری تهران/ با همکاری شهرداری و سازمان تبلیغات اسلامی ظرفیت‌های هویتی و معنوی تهران احیا می‌شود

رییس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند با همکاری هم ظرفیت‌های هویتی و معنوی تهران را احیا و تقویت کنند.

به گزارش خبرنگار شهر، نشست مشترک علیرضا زاکانی شهردار تهران و حجت‌الاسلام محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی عصر امروز برگزار شد، در این نشست حجت الاسلام قمی با تقدیر از عملکرد ۲۰ ماه اخیر مجموعه شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری جدید توجهی جدی به هویت پایتخت دارد و بابت این موضوع خدا را شاکریم. چند سال قبل در مجموعه شهرداری با کسانی سر و کار داشتیم که توجهی به هویت تهران نداشتند.

وی افزود: منطق تحلیلی بنده و شهردار تهران اشتراکات زیادی دارد، زیرا این منطق از یک مکتب مشترک یعنی مکتب امامین انقلاب نشات می‌گیرد. به همین دلیل در سازمان تبلیغات اسلامی خودمان را موظف به هم‌افزایی حداکثری با شهرداری تهران در پیشبرد اهدافش می‌دانیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه گفت: امام(ره) جایی فرموده بودند، آثار تمدن اسلامی را در ابنیه جستجو نکنید در درون انسان هایی که این مکتب رشد داده است، بجویید. در همین رابطه اگر عناصر هویت ایرانی-اسلامی شهر تهران را بررسی کنیم خیلی شورانگیز خواهد بود، به عنوان مثال تهران را به همدلی محلات، هیات های شورانگیز برای امام حسین(ع) و… می شناسند.

حجت‌الاسلام قمی در پایان افزود: برخی از عناصر هویتی-تمدنی تهران به جان شهر یعنی مساجد برمی‌گردد. مساجدی که صرفا به کارکردهای دینی خود بسنده نکرده اند و به تمشیت امور محلات می‌پردازند. 

وی تاکید کرد: شهرداری تهران و سازمان تبلیغات اسلامی می‌توانند با همکاری هم ظرفیت‌های هویتی و معنوی تهران را احیا و تقویت کنند.

انتهای پیام/

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۹
کد خبر: 36047

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 3 =