تعریض پیاده‌رو در خیابان ظهیرالاسلام

شهردار منطقه ۱۲ از پروژه پیاده‌روسازی در خیابان ظهیرالاسلام، حد فاصل خیابان جمهوری تا خیابان قائدی خبر داد.

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۲، امیر یزدی، شهردار منطقه با اشاره به واقع‌شدن مجتمع نابینایان و مدرسه ویژه نابینایان در خیابان ظهیرالاسلام گفت: با توجه به این امر، سال گذشته، ضرورت احداث پیاده‌رو با عرضی مناسب در این خیابان احساس شد و به همین دلیل برای سهولت تردد نابینایان و افزایش ایمنی عابران پیاده، بهسازی و مناسب‌سازی پیاده‌روی خیابان ظهیرالاسلام در دو فاز (ضلع شرق و ضلع غرب) در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ قرار گرفت.

یزدی ضمن بیان اینکه قرارداد اجرای فاز یک پروژه در سال ۱۴۰۱ منعقد شد، افزود: در ماه‌های پایانی سال گذشته، شروع عملیات در این بخش از خیابان کلید خورد و همچنان در حال اجراست.

وی از پیشرفت ۹۰ درصدی این عملیات در حد فاصل خیابان قائدی تا خیابان مصباح خبر داد و بیان کرد: از خیابان مصباح تا جمهوری نیز هم‌اکنون در حال تخریب و اجرای جداول است.

شهردار قلب طهران درباره پیش‌بینی عرض سواره‌رو نیز توضیح داد: با توجه به تراکم واحدهای تجاری در ابتدای مسیر تا خیابان مصباح و به دلیل ایجاد امکان تخلیه و بارگیری، عرض سواره‌رو در این محدوده، ۹ متر پیش‌بینی شده؛ اما از خیابان مصباح تا خیابان قائدی برای این منظور ۷ و نیم متر در نظر گرفته شده که در حال اجراست.

وی ادامه داد: طبق برنامه زمان‌بندی، فاز یک پروژه، ابتدای فصل تابستان (تیرماه) پایان می‌یابد؛ ضمن آنکه برای عملیاتی‌شدن فاز ۲(ضلع غرب) در مرحله تهیه اسناد برای برگزاری مناقصه و انعقاد قرارداد هستیم و در سال جاری عملیات اجرایی آن نیز پایان خواهد یافت.

به گفته یزدی؛ برای بهسازی کامل معبر، پس از پایان عملیات پیاده‌روسازی نسبت به تراش و روکش آسفالت سواره‌رو و خط‌کشی اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 36119

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 15 =