انبارهای غیرقانونی «پاساژ مهستان» قلع و قمع شد

شهردار منطقه۱۱ از اجرای رای کمیسیون ماده صد پاساژ مهستان و رفع تخلف پس از ۱۵ سال در این مجتمع تجاری خبر داد.

سید محمد موسوی شهردار منطقه۱۱ در گفت‌وگو با خبرنگار شهر ضمن اعلام اجرای فاز اول رفع تخلف از ساختمان پاساژ مهستان اظهار کرد: مرکز خرید محصولات فرهنگی مهستان از منظر شهرسازی و ایمنی دارای نواقص و تخلفات عدیده ای است که طی سال های متمادی اخطارهای متعددی از سوی ناحیه و شهرداری منطقه به مالکین، کسبه و اعضای هیات مدیره ارسال شده که متاسفانه اقدامی جدی صورت نگرفته بود.

وی افزود: با توجه به اولویت رفع خطر از ساختمان های ناایمن و برخورد مطابق قانون با تخلفات ساختمانی، جلسات متعددی با ذی نفعان پاساژ برگزار شد و با همراهی اولیه اعضای هیئت مدیره و مالکین در فاز نخست، ۴۲ پارکینگ این ساختمان که طی سال های گذشته به انبار تجاری تبدیل شده بود قلع و قمع شد.

موسوی تصریح کرد: حادثه ای که در ساختمان۱۵۲ خیابان بهار رخ داد و منجر به شهادت آتش نشان شد زنگ هشداری برای هشیاری مدیریت شهری در برخورد قاطعانه با تخلفات ساختمانی بود و موضوع تخلف تبدیل کاربری پارکینگ مهستان به انبار تجاری نیز کاملا مشابه ساختمان ۱۵۲ بهار بود که با اقدام به هنگام و همکاری مالکین مانع از حادثه ای دیگر شدیم.

انبارهای غیرقانونی «پاساژ مهستان» قلع و قمع شد

شهردار منطقه ۱۱ یادآور شد: ۴۲ پارکینگ این پاساژ انبار تجاری غیر قانونی اقلام قابل اشتعال شامل پلاستیک و پارچه و کاغذ و .... بود که تنها با کمترین آتش سوزی دسترسی کامل به طبقات منفی ۲ و ۳ کاملا محدود می شد و اقدام نخست در ایمن سازی و رفع تخلفات ساختمان پاساژ مهستان حذف انبار های تجاری غیر قانونی بود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برخورد با تخلفات ساختمانی این پاساژ ادامه دارد و در فاز دوم با همکاری ذی نفعان این پاساژ، رای کمیسیون کلیه انبار های تجاری که تبدیل به کارگاه شده است نیز اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۱
کد خبر: 36174

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =